ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرا: ممنوع‌الکار هستم

این شاعر و ترانه‌سرا همچنین شماری از سایت‌ها و خبرگزاری‌های ایران را متهم کرد که علیه هنرمندانی که با آن‌ها همسو نباشند، «پرونده‌سازی» می‌کنند تا مانع فعالیتشان شوند.

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرا می‌گوید از ۱۰ سال پیش تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به هفت کتابش مجوز چاپ نداده است. او گفته که ممنوع‌الکاری برایش «فخری ندارد.»

گلرویی، شنبه ۲۳ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «مرکز موسیقی در ۱۰ سال گذشته هیچ نامی از من در هیچ آلبومی نیاورده‌ است. ممکن است تعداد محدودی از شعر‌هایم در آلبوم‌ها خوانده شده باشد اما نام من مجوز نمی‌گیرد و الان هم اگر خواننده‌ای، آلبومی با اشعار من به دفتر موسیقی ارائه کند، مجوز نخواهد گرفت.»

این شاعر و ترانه‌سرا همچنین شماری از سایت‌ها و خبرگزاری‌های ایران را متهم کرد که علیه هنرمندانی که با آن‌ها همسو نباشند، «پرونده‌سازی» می‌کنند تا مانع فعالیت‌شان شوند.

به گفته گلرویی، «گروه‌های فشار» که پیش‌تر در خیابان‌ها بودند، اکنون «پشت میز کامپیوترهای این سایت‌ها هستند.»

این ترانه‌سرا گفته که با «پرونده‌سازی‌های این سایت‌ها» مجوز چاپ دوم و سوم دو کتابش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حسن روحانی لغو شده است.

اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرجع بازبینی و سانسور کتاب‌ها پیش از انتشار است. نویسندگان زیادی به اعمال سانسور که مقامات رسمی ایران از آن به عنوان «ممیزی» یاد می‌کنند، معترض‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    به به ! ممنوع الکار ! از واژگان معارف اسلامی ! ممنوع الکار ، ممنوع التصویر، ممنوع السخنرانی، ممنوع الدرست نویسی و ... ممنوع الهرکار دیگر ! این ال و لام را ول نکنید که آسمان به زمین میریزد !