ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران «چهار درصد» انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش می‌دهد

به گفته معصومه ابتکار، مشروط به رفع کامل تحریم‌ها، ایران هشت درصد دیگر نیز به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود اضافه خواهیم کرد.

ایران تنها به کاهش چهار درصدی در تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود اکتفا می‌کند.

پس از تصویب برنامه «مشارکت ملی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای» توسط هیأت دولت ایران، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شنبه ۲۳ آبان اعلام کرد بر اساس این مصوبه ایران تا سال ۲۰۳۰، چهار درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای خود کاهش می‌دهد.

ابتکار ضمن تأکید بر اهمیت این مصوبه در دولت یازدهم گفت: «این برنامه، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و برای اجرای موفق این مصوبه نیاز به همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.»

به گفته ابتکار، مشروط به رفع کامل تحریم‌ها، ایران هشت درصد دیگر نیز به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود اضافه خواهیم کرد.

پیش‌تر نیز دولت ایران اعلام کرده بود، مشارکت در طرح مربوط به سازگاری (طرح سازمان ملل برای تغییراات آب و هوایی)، همگی منوط به رفع محدودیت‌های اقتصادی، تکنولوژیکی و مالی جاری و به‌ویژه «تحریم‌های ناعادلانه‌ علیه ایران» است.

دولت ایران اقداماتش را در مورد کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای «داوطلبانه» نامیده و برنامه مشارکت ملی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در «بخش‌های کلان کاهش انتشار و آسیب‌پذیری و سازگاری» تصویب کرده است.

رقم چهار درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تاکنون کمترین میزان کاهش اعلام شده توسط کشورهایی است که برنامه خود را برای مشارکت در کاهش این قبیل گاز‌ها اعلام کرده‌اند.

طبیعتاً انتظار بسیاری از فعالان محیط زیست از دولتی که خود را به دفعات دولت «زیستی محیطی» نامیده است، بسیار بیش از چهاردرصد کاهش در گازهای گلخانه‌ای است.

بر پایه گزارش مؤسسه‌های تحقیقاتی، ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان است که بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در نتیجه مصرف انرژی به خود اختصاص داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سهراب بدبخت

    خوب وقتی کل صنایع کشور خوابیده 4درصد که هیچی راحت میشه 40درصد گاز گلخونه هارو کم کرد