ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون اروپا: با پناهجویان به مثابه تروریست‌ رفتار نکنید

رئیس کمیسیون اروپاخطاب به رهبران جهان گفت سازمان‌دهندگان و مجریان این حملات «دقیقاً همان افرادی هستند که این پناهندگان از آنها فرار می‌کنند.»

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا از رهبران جهان خواست تا به خاطر حملات تهاجمی به پاریس با پناهجویان به مثابه تروریست رفتار نکنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونکر ، یکشنبه ۱۵ نوامبر/ ۲۴ آبان در حاشیه نشست جی۲۰ در ترکیه گفت که  لازم نیست در پی حملات به پاریس سیاست پناهندگی بلوک اروپا دگرگون شود.

نشست دو روزه گروه ۲۰ با حضور نمایندگان ۲۰ قطب اقتصادی جهان از یکشنبه ۱۵ نوامبر در شهر آنتالیا در ترکیه آغاز شده است.

رئیس کمیسیون اروپا، در اولین روز این نشست، خطاب به رهبران جهان  گفت کسانی که این حمله‌ها را سازمان دادند و آنهایی که اجرایشان کردند «دقیقاً همان افرادی هستند که این پناهندگان از آنها فرار می‌کنند.»

سران برخی از کشورها از جمله لهستان، شنبه ۱۴ نوامبر/ ۲۳ آبان اعلام کردند که برای «تضمین امنیت» کشور خود پناهنده نخواهند پذیرفت.

یونکر به سران اتحادیه اروپا اخطار کرد که «جدی » باشند و ادامه داد: «من این واکنش‌هایی که آن‌ها نشان می‌دهند را دوست ندارم.»

داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت رسمی حملات شامگاه جمعه در پاریس را بر عهده گرفت.

روز گذشته، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان نیز هشدار داد که اتحادیه اروپا نباید به بهانه این حملات پناهجویان را سرکوب کند. او با یادآوری این که این پناهجویان خود قربانی تروریسم هستند گفت: « آن‌ها خود از مناطقی می‌آیند که تروریسم از آنجا به منطقه ما و بقیه دنیا صادر می‌شود.»

چند ساعت پس از حملات، پلیس فرانسه اعلام کرد که یک گذرنامه سوری در محل وقوع حادثه در کنار جسد یکی از کسانی که دست به عملیات انتحاری زده بود پیدا شده است.

مقامات فرانسه هم‌چنین  از فاش شدن هویت یکی از مهاجمان به نام اسماعیل مصطفی خبر دادند. مصطفی تبعه فرانسه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.