ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دادگستری: امیدوارم پرونده روزنامه‌نگاران سریع‌تر به دادسرا ارسال شود

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران ابراز امیدواری کرده است که پرونده روزنامه‌نگارانی که به‌تازگی بازداشت شده‌اند، به‌زودی به دادسرا ارسال شود.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران ابراز امیدواری کرده است که پرونده روزنامه‌نگارانی که به‌تازگی بازداشت شده‌اند، به‌زودی به دادسرا ارسال شود.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران

به گزارش روزنامه شرق، پورمحمدی گفته است که «امیدواریم ضابطانی که در حال تکمیل پرونده هستند هرچه سریع‌تر اطلاعات لازم را به‌دست آورده و پرونده را به دادسرا ارجاع دهند.»

او افزوده است که دلایل بازداشت این روزنامه‌نگاران پس از ارجاع پرونده به دادسرا مشخص می‌شود.

در همین حال محمود علیزاده طباطبایی، وکیل احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نیز از ارسال پرونده موکلش به دادگاه انقلاب برای رسیدگی به اعتراض نسبت به قرار بازداشت صادره، خبر داده است. این وکیل دادگستری گفت که اعتراض به قرار بازداشت رد شده و امروز یا فردا (دوشنبه ۲۵ آبان یا سه‌شنبه ۲۶ آبان) پرونده از دادگاه به دادسرا می‌رود.

به‌گفته او چون «تحقیقات مقدماتی محرمانه است»، نمی‌تواند درباره جزئیات پرونده اطلاعاتی بدهد.

آفرین چیت‌ساز، عیسی سحر‌خیز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی چهار روزنامه‌نگاری هستند که ۱۲ آبان توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند.

اطلاعات سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران از بازداشت این روزنامه‌نگاران انتقاد کرده است. او هفته گذشته به ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی گفت: «این جوانان سرمایه‌های نظام هستند و نباید دلسردشان کنیم. انشاءالله همه چیز درست می‌شود.»

روحانی پیش‌تر نیز گفته بود: «بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ و جریان نفوذ است.»

بحث نفوذ دشمن، پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۲۵ شهریور در مقابل فرماندهان سپاه مطرح و در راهپیمایی ۱۳ آبان به صورت سازماندهی شده وارد شعار‌ها شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.