ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان‌های امنیتی بلژیک: رهبر حملات تروریستی پاریس شناسایی شد

عملیات شناسایی تروریست‌های پاریس در فرانسه و بلژیک همچنان ادامه دارد. در بلژیک سازمان‌های امنیتی یک جوان ۲۷ ساله به نام عبدالحمید اباعود را به‌عنوان رهبر حملات تروریستی معرفی کردند.

سازمان‌های امنیتی بلژیک یک جوان ۲۷ ساله از منطقه مولنبیک بروکسل را به‌عنوان رهبر حملات تروریستی معرفی کردند.

سازمان‌های امنیتی بلژیک می‌گویند عبدالحمید اباعود طراح اصلی حملات تروریستی شامگاه جمعه به پاریس است.

روزنامه‌های «استاندارد» و «هت نیوزبلاد» بلژیک روز دوشنبه ۱۶ نوامبر / ۲۵ آبان در گزارشی نوشته‌اند که سازمان‌های امنیتی بلژیک عبدالحمید اباعود، را به‌عنوان مظنون شماره یک حملات تروریستی شامگاه روز جمعه پاریس شناسایی کرده‌اند.

بنا به این گزارش‌ها اباعود پشت این عملیات قرار داشت و افزون بر حملات پاریس رهبر اصلی عملیات خنثی‌شده شهر «ورویه» بلژیک بود.

نیروهای امنیتی بلژیک ۱۵ ژانویه / ۲۵ دی‌ماه سال جاری عملیات گسترده‌ای را در شهر «ورویه»، واقع در شرق بلژیک و در مرز آلمان پیش برده و طرح مظنونان اقدام تروریستی را که به‌گفته دادستانی بلژیک لحظاتی بعد قصد اجرای آن را داشتند، خنثی کردند. در عملیات نیروهای امنیتی دو تن از مظنونان کشته شدند و یک نفر دیگر از آنان زخمی و دستگیر شد. همچنین در روز بعد ۱۳ نفر از مظنونان اسلامگرا در نقاط مختلف بلژیک و دو نفر از آن‌ها در فرانسه بازداشت شدند.

سه تن از تروریست‌ها که در حملات جمعه به پاریس کشته شدند نیز شناسایی شدند. هر سه نفر فرانسوی هستند و دو نفر از آن‌ها ساکن منطقه «مولنبیک ـ سن ـ ژان» بروکسل بوده‌اند. «مولنبیک» یکی از مناطق پرتنش بروکسل است که بیشتر اسلامگرایان تندرو در آن زندگی می‌کنند.

نام یکی از این دو نفر اخیر «بلال حادفی» است که سال گذشته از بروکسل به سوریه رفت و شامگاه جمعه خود را در برابر ورزشگاه «دو فرانس» منفجر کرد. دومین نفر «ابراهیم عبدالسلام» نام دارد. او سال‌ها در «مولنبیک» زندگی کرده و شامگاه جمعه خود را در مقابل کافه‌ای در بلوار ولتر پاریس منفجر کرد.

به‌نوشته روزنامه «استاندارد» این دو تروریست دوستان اباعود بودند. عبدالسلام و اباعود در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با هم در بروکسل دست به اعمال خلافکارانه زده‌اند.

عبدالحمید اباعود در ماه ژانویه پس از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی در «ورویه» و کشته شدن دو همدست‌اش، به سوریه گریخت. اکنون نیروهای امنیتی بلژیک می‌گویند او پس از شکست عملیات «ورویه» طرح حملات پاریس را کشیده است. اباعود هنوز دستگیر نشده است.

در همین حال مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه گفته است که حملات تروریستی پاریس در سوریه طراحی شده بود. او همچنین خبر داد که پلیس فرانسه در چند شهر به خانه مظنونان به مشارکت در حملات جمعه حمله کرده و دو عامل دیگر نیز شناسایی شده‌اند که یکی سوری و دیگری مظنون به فعالیت‌های تروریستی بوده است.

روز یکشنبه حساب کاربری رسمی پلیس ملی فرانسه مشخصات یک شهروند بلژیکی به نام صلاح عبدالسلام را منتشر کرد که تحت تعقیب بین‌المللی است. او متهم است که در حملات تروریستی جمعه شب پاریس «به‌طور مستقیم» مشارکت داشته است.

پس از این اعلام روزنامه «لوموند» فرانسه فاش ساخت که صلاح عبدالسلام در شهر «کامبره»، واقع در شمال فرانسه و در نزدیکی بلژیک مورد بازرسی قرار گرفته اما پلیس به خودرو او اجازه عبور داده است. در خودروی صلاح عبدالسلام دو مرد دیگر نیز بوده‌اند. صلاح عبدالسلام خودروی سیاه‌رنگ «پولو» را اجاره کرده بود که در مقابل سالن کنسرت باتاکلان دیده شده بود. هنگام بازرسی خودرو او هیچ کارت شناسایی ثبت نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    ویدیویی از احمد بدر الدین حسون مفتی نظام سوریه و از نزدیکان بشار اسد رئیس جمهوری این کشور منتشر شده که پیشتر غرب و فرانسه را به ارسال انتحاری‌ها تهدید کرده بود.در این ویدیو که تاریخ آن به چهار سال پیش باز می‌گردد، حسون کشورهای غربی و فرانسه را تهدید می‌کند در صورت انجام حملاتی در سوریه، مهاجمان انتحاری کشورهای آن‌ها را هدف قرار خواهند داد. اکنون که حملات تروریستی پاریس روی داده، رسانه‌ها به یاد تهدیدهای حسون افتاده و آن را بازپخش کردند؛ حملاتی که بنا بر آخرین اعلام رسمی، دستکم ۱۲۹ کشته و ۳۵۲ زخمی برجای گذاشت که حال ۹۹ تن از آن‌ها بسیار وخیم است. یک گروه از مهاجمان که سالن کنسرت‌های بالاکان پاریس را هدف حمله قرار دادند، به گفته پیر جانزاک یکی از شاهدان عینی که از این حمله نجات پیدا کرد، فریاد می‌زدند: «مقصر اولاند است، مقصر رئیس جمهوری شما است، نباید در سوریه دخالت می‌کرد.» فرانسوا مالان دادستان فرانسه هم در این باره گفت: «تروریست‌هایی که حمله به سالن کنسرت‌های بالاكان حمله كردند درباره سوريه و عراق سخن گفتند.» او گفت که به احتمال زیاد سه مجموعه عامل حملات بودند.فرانسه که خواهان کناره گیری بشار اسد از قدرت در سوریه است، در حملات ائتلاف بین‌الملل علیه مواضع داعش در سوریه و عراق نیز شرکت می‌کند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه در کنفرانس خبری پس از کنفرانس وین درباره سوریه گفت: «سیاست بشار اسد در سوریه تنش‌های فرقه‌ای را ایجاد کرد و باعث توسعه داعش شد.»او تاکید کرد: «میان اسد و داعش هماهنگی وجود دارد به‌گونه‌ای که از آن‌ها در مقابل ارائه اسلحه و پول، نفت می‌خرد