ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: بازداشت روزنامه‌نگاران توسط سپاه غیرقانونی است

علی مطهری، نماینده مجلس ایران بازداشت روزنامه‌نگاران توسط سپاه پاسداران را «خلاف قانون» می‌داند و معتقد است که چنین اعمالی «جزو وظایف قانونی سپاه نیست».

علی مطهری، نماینده مجلس ایران می‌گوید بازداشت روزنامه‌نگاران توسط سپاه پاسداران «خلاف قانون» است.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

مطهری در گفت‌وگویی با روزنامه ایران که امروز سه‌شنبه ۲۶ آبان منتشر شده در واکنش به بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران توسط سازمان اطلاعات سپاه گفته است که بازداشت روزنامه‌نگاران «جزو وظایف قانونی سپاه نیست.»

آفرین چیت‌ساز، عیسی سحر‌خیز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی چهار روزنامه‌نگاری هستند که ۱۲ آبان توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. هادی حیدری، روزنامه‌نگار و کارتونیست نیز دوشنبه ۲۵ آبان بازداشت شد اما هنوز مشخص نیست که بازداشت این روزنامه‌نگار برای اجرای حکم پیشین اوست یا این‌که پرونده تازه‌ای علیه او گشوده شده است.

به‌گفته مطهری، سپاه پاسداران «حداکثر می‌تواند به موضوع مخالفان نظام مانند «منافقین» و «پژاک بپردازد ولی موضوع بازداشت خبرنگاران با وظایف این نهاد ارتباطی ندارد.»

این نماینده مجلس ایران، وزارت اطلاعات و دادستانی را در این‌باره به کوتاهی متهم کرده و در عین حال از سخنان حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران دفاع کرده است: «وزارت اطلاعات و دادستانی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند ولی وظیفه رئیس جمهوری اقتضا می‌کرده که ورود و انتقاد کند و بنابر این سخنان ایشان کاملاً درست است.»

روحانی هفته گذشته در این‌باره گفته بود: «بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ و جریان نفوذ است.»

با این حال صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه این سخنان روحانی را مصداق «افترا و توهین» دانسته است.

در همین حال شماری از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا علیه حسن روحانی هستند تا به این سخنان او تذکر دهند.

اطلاعات سپاه پاسداران پس از بازداشت روزنامه‌نگاران در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

اما علی مطهری بر این باور است که احتمال «نفوذ»، اغلب در جاهایی بیشتر است که «خیلی تظاهر به طرفداری نظام دارند و خطر نفوذ را باید در آن‌جا‌ها جست‌وجو کرد.»

به‌گفته او، «کسی که علنی انتقاد می‌کند، بعید است نفوذی باشد.»

بحث نفوذ دشمن، پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۲۵ شهریور در مقابل فرماندهان سپاه مطرح و در راهپیمایی ۱۳ آبان به صورت سازماندهی شده وارد شعار‌ها شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.