ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهرانی‌ها روزی سه برابر ورزشگاه آزادی زباله تولید می‌کنند

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران روزانه نزدیک به ۷۰۰۰ تن پسماند در شهر تهران توسط این سازمان جمع‌آوری می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران روزانه نزدیک به ۷۰۰۰ تن پسماند در شهر تهران و ۸۴۰۰ تن پسماند در تهران و شهرهای اطراف آن توسط این سازمان جمع‌آوری می‌شود که این حجم پسماند، فضایی به بزرگی سه زمین فوتبال ورزشگاه آزادی را با ارتفاع نیم متر از زباله پر خواهد کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست‌بوم، حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جمع‌آوری پسماند در شهر تهران اختصاص داده می‌شود گفت: «سالانه حدود۴۸۰ میلیارد تومان هزینه رفت و روب، جمع‌آوری و انتقال شهر تهران است».

او افزود:« روزانه نزدیک به ۳۰۰۰ ماشین در سطح شهر تهران برای ارائه خدماتی مانند رفت و روب و جمع‌آوری پسماند‌ها به شهروندان تهرانی ارائه خدمت می‌کند».

در حال حاضر شهر تهران زیرساخت‌های لازم برای رفت و روب و جمع‌آوری پسماند‌ها را ایجاد کرده است، به طوری که ۱۲ ایستگاه انتقال میانی در سطح شهر تهران وجود دارند که پسماند‌ها را در مناطق مختلف در این ایستگاه‌ها جمع‌آوری می‌کنند و از این ایستگاه‌ها به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در ادامه گفت: «در مجتمع آراد کوه نیز خطوط پردازش شامل ۱۴ خط پردازش پسماند‌های تحویلی را انجام می‌دهند تا پسماندهای ارزشمند جداسازی شود و به تفکیک برای تولید مجدد به کار گرفته شود.»

به‌گفته حسین جعفری پسماندهای جداسازی شده نیز طی فرایندی هوازی به مواد اولیه مناسب برای تولید کمپوست تبدیل می‌شود. کمپوست کودی است که از بازیافت مواد ارگانیک (مواد زائدی که از گیاهان و حیوانات برجای می‌مانند) به‌دست می‌آید و در باغبانی و کشاورزی به‌عنوان تقویت‌کننده خاک از آن استفاده می‌شود.

باقی‌مانده مواد که «ریجکت» نامیده می‌شود و به‌طور عمده شامل پسماندهای پلیمری هستند یا به‌عنوان سوخت سامانه ریجکت سوز مجتمع آرادکوه مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا به‌منظور بهره‌برداری در آینده ذخیره‎سازی می‌شوند.

در این زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rouzbeh

    تهرانیها ۱۰ میلیون نفر هستند یعنی مساوی جمعیت کل کشور سوئد. عدد رو نمیشه مطلق قضاوت کرد مگر مثلا با همتراز آن مقایسه کرد. مثلا با استانبول یا پاریس و نیویورک .