ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه‌نگاران، پارلمان اروپا را به دادگاه می‌کشند

گروهی از روزنامه‌نگاران کشورهای اروپایی شکایتی را به دیوان عالی ارائه داده‌اند که بر اساس آن پارلمان اروپا مانع از دسترسی آن‌ها به صورت‌هزینه‌های ۷۵۱ نماینده شده است.

گروهی از روزنامه‌نگاران کشورهای اروپایی شکایتی را به دیوان عالی ارائه داده‌اند که بر اساس آن پارلمان اروپا مانع از دسترسی آن‌ها به صورت‌هزینه‌های ۷۵۱ نماینده شده است.

پارلمان اروپا متشکل از ۷۵۱ نماینده از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است. از سال ۱۹۷۹، اعضای این پارلمان با آراء عمومی و برای مدت پنج سال انتخاب می‌شوند.

به‌گزارش بنیاد رادیو تلویزیون هلند (NOS)، روزنامه‌نگاران شکایت‌کننده در کشور متبوع خود براساس قانون آزادی اطلاعات و علنی بودن مدیریت، این درخواست را کرده بودند که در ماه سپتامبر گذشته درخواست‌شان رد شد.

این گروه ۲۹ نفره از روزنامه‌نگاران که در شبکه‌های رادیو -  تلویزیونی، روزنامه‌ها، مجلات و اینترنت فعال هستند، می‌خواهند به صورت‌هزینه‌هایی که به‌شکل دستمزدهای فوق‌العاده‌ به نمایندگان پارلمان اروپا پرداخت می‌شود، دسترسی داشته باشند اما پارلمان اروپا این درخواست را تاکنون رد کرده است.

طبق گزارش‌های پارلمان اروپا در سال گذشته ۴۷۴ میلیون یورو هزینه نمایندگان اروپا شده است که شامل حقوق، هزینه سفر و هزینه‌های عمومی می‌شود. این مبلغ ۲۵ درصد بیش از بودجه پیش‌بینی شده است. در کنار حقوق ثابت ماهانه، نمایندگان مبالغ فوق‌العاده‌ای برای هزینه‌های عمومی روزانه، چون هزینه رفت و آمد، دریافت می‌کنند. ماهانه تنها ۳،۲ میلیون یورو صرف هزینه‌های عمومی می‌شود که هیچ‌گونه نظارتی بر آن‌ها نیست.

پارلمان اروپا می‌گوید به دلیل حفظ حریم خصوصی نمایندگان درخواست بازبینی صورت‌هزینه‌های آن‌ها را رد کرده است. به‌گفته پارلمان اروپا رسیدگی به این درخواست مستلزم کار بیشتر است و تمام مدارکی که چگونگی هزینه‌های عمومی را نشان بدهند، در دست ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.