ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنیت قطعنامه «ضد داعش» فرانسه را تصویب کرد

در این قطعنامه آمده است که داعش «تهدیدی جهانی و بی‌سابقه علیه صلح و امنیت» است و شورای امنیت مصمم است که با این تهدیدات «به هر شیوه ممکن مبارزه کند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه‌ همکاری تمام کشورها برای مقابله با داعش را تصویب کرد. این قطعنامه به پیشنهاد فرانسه تهیه و به رأی‌ گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، طرح پیشنهادی فرانسه که جمعه ۲۰ نوامبر/ ۲۹ آبان در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، از تمام کشورها می‌خواهد که جهت پیش‌گیری از حملات احتمالی آتی گروه دولت اسلامی  (داعش) و دیگر گروه‌های افراطی اقدامات امنیتی خود را  «هماهنگ و دوبرابر» کنند.

در این قطعنامه آمده است که داعش «تهدیدی جهانی و  بی‌سابقه علیه صلح و امنیت» است و شورای امنیت مصمم است که با این تهدیدات «به هر شیوه ممکن مبارزه کند.»

این چهاردهمین قطعنامه شورای امنیت علیه تروریسم از سال ۱۹۹۹ است.

یک هفته پس از حملات مرگبار داعش به شش منطقه در پاریس که موجب کشته شدن ۱۳۰ شهروند پاریسی شد، فرانسه پیش‌نویس این قطعنامه را برای مقابله با این گروه اسلامگرای افراطی تنظیم کرد.

این قطعنامه صراحتأ این حملات و نیز «اقدامات تروریستی پیش از آن» در بیروت، تونس  و آنکارا را که در سال جاری توسط داعش صورت گرفت «به شدت محکوم» کرد و اعلام کرد که «عوامل آن باید به دست عدالت سپرده شوند.»

گروه دولت اسلامی عراق و شام، داعش، طی یک ماه گذشته مسئولیت دو انفجار انتحاری در بیروت و شش حمله مسلحانه و انتحاری در فرانسه را بر عهده گرفت. مقامات روسی نیز انفجار در هواپیمای مسافربری این کشور در مصر را تأیید کردند و داعش را مسئول دانستند.

متیو رایکرایفت، سفیر بریتانیا در سازمان ملل و رئیس فعلی شورای امنیت گفت: «ما پیامی روشن و بدون ابهام فرستادیم که برای توقف، سرکوب و نابود کردن داعش  لحظه‌ای از تلاش‌هایمان فروگذار نخواهیم کرد.»

قطعنامه ضد داعش پیشنهادی فرانسه تمام کشورهای عضو شورای امنیت را موظف می‌کند «که به هر شیوه ممکن» مانع پیوستن اعضای خارجی به این گروه در عراق و سوریه شوند.

این قطعنامه از آن جایی که در ذیل «فصل هفت» شورای امنیت نوشته نشده، اجازه مداخله نظامی و آغاز عملیات نظامی علیه داعش را صادر نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.