ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

• پرونده ویژه

سیلی سرخ خشونت بر گونه زنان جهان

این پرونده به موضوع خشونت علیه زنان می‌پردازد و در تلاش است توجه مردان را به نقش خود در مبارزه با این خشونت جلب کند.

خشونت علیه زنان گسترده است، تاریخی طولانی دارد و شکل‌های مختلف و پیچیده‌ای دارد. آمار خشونت علیه زنان نه فقط در کشورهای فقیر و در حال توسعه که در کشورهای پیشرفته جهان هم تکان‌دهنده است. زنان هم در خلوت خانه‌ها مورد خشونت‌اند، هم در شلوغی خیابان‌ها. گاه خشونتی که بر آنها می‌رود جنبه عرفی دارد، گاه یک موضوع مذهبی است. بعضی از اشکال خشونت علیه زنان را قانون‌های نانوشته رهبری می‌کنند و برخی دست‌پخت قانون‌گذاران و دولت‌مردانند. خشونت علیه زنان یک مساله جهانی است.

از سال ۲۰۰۰ تاکنون هر سال در ۲۵ نوامبر به مساله زنان و خشونت به طور ویژه پرداخته می‌شود تا افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها نسبت به ابعاد این قضیه آگاه شوند. فعالان سازمان ملل امسال از مردم دعوت کرده‌اند تا از روز ۲۵ نوامبر تا روز ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر، از از رنگ نارنجی در عکس پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی و در لباس استفاده کنند و توجه عمومی را به مساله خشونت علیه زنان به عنوان نقض حقوق بشر هدایت کنند.

رادیو زمانه هم به همین مناسبت پرونده ویژه‌ای تدارک دیده که به طور خاص به موضوع خشونت علیه زنان می‌پردازد و در تلاش است توجه مردان را به نقش خود در مبارزه با این خشونت جلب کند. گزیده‌ای از مطالب این پرونده را اینجا می‌بینید. بر مطالب این پرونده به مرور افزوده خواهد شد.

محسن فرشیدی- در سال‌های گذشته، اشاعه تفکر برابری جنسیتی و مقابله با خشونت در شبکه‌های اجتماعی ایرانیان نیز گسترش داشته و امروزه تعداد کمپین‌ها و صفحه‌های مرتبط با حقوق زنان از تعداد انگشتان دو دست نیز فراتر رفته است. سایت ماچولند یکی از آن حرکت‌های نوین است. به همین مناسبت با سوده راد بنیان‌گذار و سردبیر ماچولند که ساکن پاریس است گفت و گویی انجام داده‌ایم.

نیلوفر جعفری- از هر سه زن، یک نفر در زندگی‌اش با خشونت مواجه می‌شود در حالی که ممکن است هنوز کودک باشد. ازدواج در کودکی نمونه آشکاری از خشونت و آزار زنان است. ازدواج کودکان آنها را در مقابل انواع خشونت آسیب‌پذیر می‌کند و توجه به این نکته، ابعاد وسیع اهمیت خشونت در ازدواج کودکان را نشان می‌دهد.

اولین مفهومی که خانه و خانواده باید داشته باشد «امنیت» است. محیطی که در آن همه‌ اعضا ترسی از ابراز واقعیت نداشته باشند و بدانند که وجود آن‌ها به همان شکلی که هست؛ پذیرفته شده است. اما زمانی‌که همین خانه و خانواده به جای امنیت٬ ناامنی به ارمغان می‌آورد؛ دروغ و دورویی٬ روش‌های دور زدن برای نجات پیدا کردن جای آن را می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.