ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه نوار هشدار به خلبان سوخو را منتشر کرد

ارتش ترکیه نواری را برای اثبات اخطار قبلی به جنگنده سوخو برای ترک حریم این کشور منتشر کرد. خلبان نجات یافته روس می‌گوید حمله موشکی بدون هیچ هشداری صورت گرفت.

پیش از شلیک به سوخو، اخطار داده شد یا نشد؟ روسیه و ترکیه هر یک روایت جداگانه‌ای از ماجرای سرنگونی سوخو ارائه می‌دهند. خلبان سوخو روز چهارشنبه مصاحبه کرد و گفت هیچ هشداری به او داده نشد. شامگاه ۲۵ نوامبر، ارتش ترکیه نواری را برای اثبات اخطار برای ترک حریم این کشور منتشر کرد. این نوار بلافاصله در اینترنت قرار گرفت.

تصویر راداری منتشره از مسیر سقوط جنگنده روسیه

در این فایل صوتی شنیده می‌شود که  اپراتور می‌گوید مسیر را تغییر دهید. این هشدار برای تغییر جهت به سمت جنوب چند بار تکرار می‌شود. دولت ترکیه روز سه‌شنبه ۲۴ نوامبر نیز گفته بود که طی ۵ دقیقه دستکم ده مرتبه به خلبان سوخو اخطار داده شد.

ساعاتی قبل از انتشار این نوار صوتی، کنستانتین موراخین، خلبان نجات یافته سوخو گفته بود که پیش از حمله موشکی، هیچ هشداری دریافت نکرد. موراخین تاکید کرد که هواپیما حتی یک ثانیه هم در حریم هوایی ترکیه قرار نگرفت.

فیلم مصاحبه با موراخین که از پشت سر او گرفته شده‌، از بسیاری شبکه‌های تلویزیونی پخش شد. موراخین توسط واحدهای ویژه ارتش سوریه و روسیه نجات یافته و به پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب لاذقیه برده شده است. خلبان دوم کشته شد.

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه ۲۵ نوامبر اعلام کرد که برای حراست و پشتیبانی عملیات نیروی هوایی این کشور در سوریه، سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ در پایگاه هوایی حمیمیم مستقر خواهند شد. این پایگاه محل استقرار جنگنده‌های روسیه در سوریه است.

لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه ۲۵ نوامبر گفت اقدام ترکیه "برنامه‌ریزی شده" و به قصد "به تله انداختن" روس‌ها بود. او یادآوری کرد که روسیه در مناسبات خود با ترکیه از جمله قراردادهای امضا شده، تجدیدنظر جدی می‌کند. لاوروف پیش‌تر به صورت کنایه‌آمیزی گفته بود که هدف گرفتن سوخو ۲۴ پس از بمباران پالایشگاه نفتی داعش توسط روسیه انجام شد.

اردوغان اما دوباره یادآوری کرد که سرنگونی سوخو ۲۴ روسیه در راستای دفاع از حق حاکمیت و امنیت کشورش بوده است.

دولت آلمان از روسیه و ترکیه خواسته از تشدید کشمکش خودداری کنند. اشتفان زیبرت سخنگوی دولت گفت مسکو و آنکارا باید از هیچ اقدامی برای پیشگیری از دامنه‌دار شدن مناقشه بر سرسرنگونی سوخو فروگذار نکنند و به گفت‌وگوی مستقیم با یکدیگر بپردازند.

در حال حاضر شرکت‌های توریستی و مسافرتی روسیه تورهای مسافرتی به ترکیه را متوقف کرده‌اند. مقامات روسیه تاکید کرده‌اند که قصد جنگ با ترکیه را ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    آقای حقیتگو شما با زبان آلوده به ناسزا وتهمت نمی توانید ادبیات وتاریخ کشوری را که مورد تأیید جهانیان است لگدمال کنید؛ خوشبختانه من نه طرفدارروسیه ام ونه ترکیه ؛ من بدنبال کشف حقیقتم ؛ شما که تصادفأ حقیقتگو هم هستید... چرا این حساسیت را نسبت به امپراطوریِ اسلامیِ ترکان عثمانی ندارید ؟؟؟ که درگذشته ازبریدن سروکشتن حتی ما ایرانیان ازهیچ کوششی دریغ نکردند چرا نسل کشیِ ترکان عثمانی را درارمنستان بکلی ازیاد برده اید؟؟ترکیه بعد ازانقلاب اسلامی با حمایت ازملاها؛ با چپاول ثروت کشور ما ؛ ترکیهء امروز شد. با اینحال انسان های آزاده هم درترکیه وهم درروسیه به وفور یافت میشود.

  • roozbeh

    آقای حقیقتگو خود شما هم حرفهاتون بوی نژادپرستی و نفرت از اقوام متفاوت رو میده.  دوست محترم همه مردم یک کشور رو نمیشه به یک چوب روند در همه جا خوب هست و بد هست . مهربان هست و ظالم هم هست. فهمیده هست و نفهم هست. با فرهنگ هست و بی فرهنگ هم هست ووووو این خصالی که شما شمردید به هر کشوری میشه بسطش داد از جمله به هموطنان عزیزمون از هر قومی که باشند.

  • حقیقتگو

    روس ها بعد از ژاپنی ها افرادی نژاد پرست و بی نهایت خودپسند و مغرور و شرور و هاشا گری هستند که احساس ارباب بودن بر مردمان خاورمیانه نشین دارند. سابقه وحشیگری و تجاوز و چپاول و بی ادبی روس ها در کشورهای بلوک شرق اروپا فاجعه ای غیر قابل فراموش شدنی برای اروپا نشینان شرق اروپاست که می توانند روزهای و ماه ها و سالها از وحشی گری و امپریالیست گری و تجاوزات روس ها حکایت کنند. روس ها با تربیتی و احساس نژاد پرستی و ارباب بودنی که که دارند ترکیه را بعنوان کشور قبول ندارند و حتی خلبانان نزادپرست فاشیست روسی اگر هم شهرهای ترکیه رو بمباران کرده بودند می گفتند یا ما نبودیم و یا فقط اشتباه شده!! روس های کثافت که هواپیمای مسافربری مالزی را با موشک زدند هنوز که هنوز است هاشا می کنند !! غربی ها که در خواب خرگوشی فرو رفته اند قافل از رشد فاجعه جدیدی هستند که آن رشد و ظهور هیتلر روسیه از داخل خرابه های شوروی سابق است.