ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین خواهان عذرخواهی ترکیه شد

رئیس جمهور روسیه می‌گوید ترکیه نه معذرت خواسته و نه بحث غرامت برای سرنگونی سوخو را طرح کرده است. اقدامات تلافی‌جویانه روسیه با سختگیری در واردات غذایی ترکیه شروع شده‌اند.

رئیس جمهور روسیه می‌گوید ترکیه نه معذرت خواسته و نه بحث غرامت برای سرنگونی سوخو را طرح کرده است. اقدامات تلافی‌جویانه روسیه از مسیر اقتصادی و با سختگیری در واردات غذایی ترکیه شروع شده‌اند.

ولادیمیر پوتین در آخرین نشست خبری‌‌اش در سال جاری

ولادیمیر پوتین منتظرست ترکیه از روسیه برای سرنگونی سوخو عذر بخواهد. پوتین گفت این که آنکارا پیشنهاد پرداخت غرامت نکرده، جای انتقاد دارد. او اضافه کرد که دولت ترکیه حتی سخنی در مورد مجازات عاملان این اقدام نگفته است.

پوتین گفت متاسف است که مناسبات دو کشور به دلیل حمله به جنگنده روسیه تیره شده است. او بار دیگر تکرار کرد که اقدام ترکیه خیانت بود: «متاسفیم که از کسی از پشت خنجر خوردیم که او را شریک مبارزه با تروریسم می‌دیدیم.»

در محافل سیاسی روسیه عنوان می‌شود که رهبری ترکیه عمدا و آگاهانه کاری کرده که مناسبات دو کشور به بن‌بست کشیده شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه ۲۵ نوامبر گفت حمله به جنگنده سوخو “یک عمل تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی شده” و برای به تله انداختن روسیه بود. او افزود که روسیه در مناسبات خود با ترکیه از جمله در قراردادهای منعقد شده تجدیدنظر جدی خواهد کرد.

روسیه پس از حمله به جنگنده‌اش، سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه مستقر کرد. هواپیماهای روسی از این پایگاه برای عملیات علیه داعش استفاده می‌کنند.

تلافی‌جویی با اهرم اقتصاد

صبح پنجشنبه ۲۶ نوامبر، وزارت کشاورزی روسیه از کلیه نهادهای نظارتی خواست کیفیت مواد خوراکی و کشاورزی صادراتی از ترکیه را به دقت کنترل کنند. وزیر کشاورزی روسیه علت این دستور را «تکرار نقض استانداردهای روسیه توسط شرکت‌های ترک» خواند. الکساندر چاشیوف گفت در مواد صادراتی ترکیه، نیترات و سموم نباتی آفت‌کش‌ها وجود دارند.

در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵حجم مبادلات تجاری ترکیه و روسیه به ۱۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در سال ۲۰۱۴بالغ بر ۳۱میلیارد دلار بود. با سرنگونی سوخوی روسی، شاخص بورس ترکیه بیش از چهار درصد کاهش ارزش یافت.

در حال حاضر شرکت‌های توریستی و مسافرتی روسیه تورهای مسافرتی به ترکیه را متوقف کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    ( روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند ) امام پوشالی : خامنه ای .

  • شهروند درجه سه

    پوتین جان ! برادر من ؛ یعنی برادر سید علی اف ! صلوات بفرست دیگه، یک برادر مسلمانی یک موشکی انداخت اشتباهی خورد به .... چیز شما، ... به هواپیمای شما ! آن هم که مال سی چهل سال پیش بود ، دیگه قراضه بود! حالا شما دست بردار نیستی ! بشکرانه رسیدن به خلیج فارس و اقیانوس هند از راه نظام مقدس جمهوری اسلامی از خطای بعضی برادران مسلمان بگذرید. انقدر کش ندهید ! ازاین چیزها در عالم برادری زیاد پیش می اید. خود حکومت کشور شما زمانی بخش بزرگی از کشور ما را گرفتید، .... ، زمانی که کمونیست بودید برای گرفتن بخشهایی از شمال ایران و آذربایجان آنهمه لشکرکشی کردید، توطئه کردید، آن همه شعار ترک و فارس دادید تا میان مردم ما اختلاف انداختید، ... از 50٪ سهم ما از دریاچه خزر 12 و نیم درصد دادید، سر نیروگاه بوشهر سر ما کلاه گذاشتید و میگذارید، ..... ، تمامی ندارد ! ولی اکنون از برکت غیرت و بصیرت و ایران خواهی رهبر معظم سید علی اف نفوذی در ایران اسلامی کردید که پطر کبیر و استالین خوابش را هم نمی دیدند ! همین حکومت بعثی برادر بشار اسد از یک طرف این همه امتیاز و کمک های چشمگیر از نظام مقدس می گیرد از آن طرف عضو کنفرانس 6 + 2 امارات عربی است برای اینکه سه جزیره را از نظام مقدس بگیرندو به امارات عربی بدهند کم کم خوزستان را هم عربستان کنند. با این حال می بینید با این که مردم ایران گرسنه اند، نظام مقدس سید علی اف حتی از یارانه ایرانیها میزند و به حکومت بعثی سوریه میدهد ! شما هم کوتاه بیا ، بفرمایش برادرتان سید علی اف انقدر کش نده !