ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم بازداشت خانگی ۲۴ فعال محیط زیستی در پاریس

نائومی کلاین، فعالان سر‌شناس زیست محیطی درباره این بازداشت‌ها گفت: «مقامات فرانسوی از قدرت خود سوءاستفاده کرده و نشست تغییرات آب و هوایی را به یک نمایش مضحک بدل می‌سازند».

پلیس فرانسه دست‌کم ۲۴ نفر از فعالان محیط زیست را به اتهام سازماندهی تظاهرات در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس، به بازداشت خانگی محکوم کرد.

گاردین به نقل از یک وکیل دادگستری در پاریس نوشت: «پلیس فرانسه به خانه دست‎کم ۲۴ نفر از این فعالان در پاریس یورش برده و این افراد را در خانه خود بازداشت کرده است».

دولت فرانسه پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس در این شهر وضعیت اضطراری برقرار کرده است و برای هیچ راه‌پیمایی و تضاهراتی مجوز صادر نمی‌کند. قرار است وضعیت اضطراری سه ماه ادامه یابد.

بسیاری از طرفداران و فعالان محیط زیست از ماه‌ها پیش نسبت به برگزاری تظاهرات همزمان با نشست تغییرات آب و هوایی در پاریس برنامه‎ریزی کرده بودند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که این اقدام جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از آشوب در زمان برگزاری نشست بین‎المللی تغییرات آب و هوایی صورت گرفته است.

نائومی کلاین یکی از فعالان سر‌شناس زیست محیطی در این‌باره گفت: «مقامات فرانسوی از قدرت خود سوءاستفاده کرده و نشست تغییرات آب و هوایی را به یک نمایش مضحک بدل می‌سازند.»

نائومی کلاین خطاب به مقامات فرانسوی گفت: «نشست پاریس فرصتی برای بالابردن محبوبیت سیاستمداران نیست».

علاوه بر این ۲۴ نفر، افراد دیگری نیز در سایر شهرهای پاریس از جمله لیون و رن به اتهام برگزاری تظاهرات بازداشت شده‌اند.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس و اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه راه‌پیمایی تا پایان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در این شهر، ائتلافی از طرفداران محیط زیست اعلام کردند که به جای پاریس در نقاط مختلفی در سراسر جهان راه‌پیمایی‌هایی‌ را سازماندهی می‌کنند.

سازمان‌دهندگان تا کنون دو هزار و ۱۷۳ مکان در بیش از ۱۵۰ کشور از سرتاسر جهان را برای برگزاری راه‌پیمایی در روزهای ۲۸ و ۲۹ نوامبر تعیین کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.