ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل طرفدار کردها در ترکیه کشته شد

نیروهای امنیتی می‌گویند مهاجمان از حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، بودند. حزب کارگران کردستان مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در اثر تبادل گلوله بین نیروهای پلیس ترکیه و چند مهاجم مسلح، طاهر ایلچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر کشته شد. او چندی پیش گفته بود که به عقیده او پ‌ک‌ک گروهی تروریستی نیست.

خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو، شنبه ۲۸ نوامبر/ هفتم آذر خبر داد در ساعت ۱۱ روز شنبه ۲۸ نوامبر به وقت محلی، به رئیس کانون وکلای شهر کردنشین سور در استان دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه شلیک شد. او به همراه یک مأمور پلیس ترکیه در این تهاجم کشته شدند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، گروهی از افراد مسلح پس از سخنرانی ایلچی درباره مسجدی که در حملات پ‌ک‌ک در ماه اکتبر تخریب شد به او شلیک کردند.

نیروهای امنیتی می‌گویند این افراد از حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، بودند. حزب کارگران کردستان مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

رجب طیب اردوغان با محکوم کردن این حمله مسلحانه گفت: «ترکیه حق دارد که به نبرد با تروریسم ادامه دهد.»

دولت ترکیه در شهر سور منع عبور و مرور اعلام کرد.

ویدئویی که از لحظه اصابت گلوله به ایلچی منتشر شده است نشان می‌دهد که بین نیروهای پلیس و مهاجمان چندین گلوله رد و بدل شد.

این ویدئو که توسط شبکه اس خبر تی وی در سایت یو تیوب منتشر شده، حاوی تصاویر دلخراش است.

ایلچی و حمایت از پ‌ک‌ک

طاهر ایلچی در یک برنامه تلویزیونی که در ۱۴ اکتبر به طور زنده از شبکه سی‌ان‌ان ترک پخش شد گفته بود که  اعتقاد دارد «پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی نیست».

در پی پخش این سخنان ایلچی، ریاست دادگستری «باکرکوی» شهر استانبول کیفرخواستی مبنی بر حبس ایلچی به مدت یک سال و شش ماه تا هفت سال و شش ماه تنظیم کرد.

به موجب این کیفرخواست، ایلچی در ۱۹ اکتبر توسط پلیس دیاربکر بازداشت و پس از یک روز با قید وثیقه آزاد شد. او از آن تاریخ ممنوع الخروج بود.

قرار بود دادگاه ایلچی ۱۲ دسامبر برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    ترکیه باید در انتظار سیلی زدن های بیشتر روسیه باشد