ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتیجه یک نظرسنجی در ایران: تفریح و سرگرمی عمده‌ترین علت حضور در شبکه‌های اجتماعی است

۸۶.۱ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی عضو شبکه‌های اجتماع هستند. همچنین ۵۲.۹ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند چون بیان برخی واقعیت‌ها در جامعه ممکن نیست،

نتایج نظرسنجی یک مؤسسه وابسته به جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که علت حضور ۸۶ درصد از پاسخگویان در شبکه‌های اجتماعی «تفریح و سرگرمی» است.

نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند

راضیه آذرینا، مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفته که «فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروه‌ها از سوی زنان، دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است».

این نظرسنجی در پاییز امسال و بین افراد ۱۷ تا ۳۵ ساله انجام شده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی که در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر شده، ۸۶.۱ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی عضو شبکه‌های اجتماع هستند. همچنین ۵۲.۹ درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند چون بیان برخی واقعیت‌ها در جامعه ممکن نیست، برای بیان آن‌ها عضو این شبکه‌ها شده‌اند.

۲۶.۹ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی عضو تلگرام، ۱۹.۳ درصد لاین عضو بوده‌اند و ۱۵.۶ درصد از پاسخگویان نیز عضو شبکه‌های اجماعی دیگر از جمله وایبر بوده‌اند.

همچنین ۳۱.۴ درصد از پاسخگویان در شبکه‌های اجتماعی در هر بار مراجعه بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، ۲۳.۹ درصد از پاسخگویان کمتر از ۳۰ دقیقه و ۱۸.۲ درصد یک الی دو ساعت در هر بار مراجعه به این شبکه‌ها وقت می‌گذارند.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۹۲.۵ درصد از پاسخگویان روزانه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و ۷.۵ درصد به صورت هفته‌ای در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

به گفته مدیر مرکز افکارسنجی، دانشجویان سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی «سه اولویت اول در پیگیری مطالب شبکه‌های اجتماعی به ترتیب مربوط به مطالب طنز با ۲۴ درصد، چت با دوستان ۲۲.۶ درصد و تماشای کلیپ‌های تصویری و عکس‌ها با ۱۹.۸ درصد فراوانی بوده است.»

آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۰ میلیون ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی موبایلی هستند. همچنین به گفته محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این تعداد ۱۴ میلیون تن عضو تلگرام هستند.

مقامات قضایی خواهان فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی موبایلی هستند اما دولت ایران مخالف است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    همانطور که از تمامی اختراعات و کشفیات دانشمندان غربی و مسیحی و غیر مسلمان دربست در اختیار حکومت ظالم و چپاولگر آخوندی عامل امپریالیست ها برای چپاول کردن ایران قراردارد چرا لااقل نیاید بساط سرگرم کننده شبکه های اجتماعیش سنگ صبور مردم در قفس شیطانی آخوند بدام افتاده نباشد.