ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس آغاز شد

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به همراه همتای چینی خود، شی جین پینگ روز گذشته وارد پاریس شدند. آمریکا و چین دو کشور اصلی منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند.

کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل ۳۰ نوامبر با حضور بیش از ۱۵۰ تن از سران و مقامات بلند پایه کشورهای جهان در پاریس آغاز به کار کرد.

نشان نشست تغییرات آب و هوایی: «پاریس ۲۰۱۵»

بیست و یکمین کنفرانس جهانی آب و هوا در محل برگزاری نمایشگاه‌ها در منطقه بورژه در شمال پاریس برگزار می‌شود.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به همراه همتای چینی خود، شی جین پینگ روز گذشته وارد پاریس شدند. آمریکا و چین دو کشور اصلی منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند.

باراک اوباما در مورد بخت دستیابی به یک توافق در این اجلاس ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: «ما در این کنفرانس تلاش خواهیم کرد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به یک چارچوب بلند مدت دست یابیم.»

نشست تغییرات آب و هوایی «پاریس ۲۰۱۵» با هدف دستیابی به توافقی جهت جلوگیری از گرمایش زمین و کاهش گازهای‌ گلخانه‌ای برنامه ریزی شده است.

سیاره ما در دوران پس از صنعتی شدن و از زمان ثبت دمای هوا بیش از ۲ درجه سانتیگراد گرم شده است. این درحالی است که اقدامات فعلی دولت‌ها نه تنها از افزایش دو درجه‌ای «گرمایش زمین» جلوگیری نمی‌کند، بلکه منجر به افزایش دمای ۷. ۲ تا سه درجه سانتیگرادی جهان تا پایان قرن حاضر می‌‎شود.

این کنفرانس پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگ‌ترین کنفرانس دیپلماتیک دنیا محسوب می‌شود.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران که برای حضور در این کنفرانس در پاریس به سر می‌برد پیشنهاد ایران در این نشست را این گونه تشریح کرد: «پیشنهاد ایران در اجلاس آب و هوای پاریس این است که سازمان ملل، آثار و تبعات جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه را بر تغییرات اقلیمی و زیست محیطی بررسی کند».

مراسم رسمی افتتاحیه ساعت ۱۱ به وقت پاریس با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت قربانیان حملات تروریستی ۱۳ نوامبر /۲۲ آبان آغاز می‌شود و پس از آن رئیس‌جمهوری فرانسه، فرانسوا اولاند و‌ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد سخنرانی خواهند کرد.

با ادامه وضعیت اضطراری در پاریس به علت حملات تروریستی اخیر، پلیس فرانسه تنها در اطراف محل برگزاری این کنفرانس سه هزار پلیس را مستقر کرده است.

گردهمایی بین‌المللی «پاریس ۲۰۱۵» تا ۱۱ دسامبر/۲۰ آذر ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله همه مجرمان دور هم جمع شدن و کراوت هاشون رو تکون تکون و چند تایی شون هم مغنه ها و روسری هاشون پایین کشیدند و بادی از حلقومشان خارج کردند و به ریش کره زمین خندیدند و بعد هم با چند کیلو کاتالوک برای دکور کردن محل کارشون و چند تکه سوغاتی فرانسوی بای بای کنان سوار هواپیماشون میشن. تنها کسی که در این جلسه شرکت نداشت و اگر هم بود اجازه ورود به جلسه بهش نمی دادند کره زمین بود. یا الله دفعه بعد هم بیان دیگه خیلی خوش گذشت و خوش می گذره شرینی و قهوه و نوشابه و پذیرایی هم عالی بود. آیا کسانی که فقط در ایران مسبب نابودی زمین های کشاورزی و جنگلی و فاجعه ویلا سازی و برج سازی و تولید کننده صدها هزار اتومبیل و مشاغل کاذب بنزین سوز بودند شرکت داشتند؟ و یافقط یک خانم با حجاب اسلامی که برای بزک کردن صفحه های روزنامه های آخوند نویس در آنجا تشریف داشتن؟ آیا از اسلحه سازان و بمب و راکت سازان که هر روز قسمتی ازکره زمین را بمباران و آلوده می کنند آنجا حضور مبارکشون را داشتند؟