ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جبهه النصره و لبنان زندانیان خود را مبادله کردند

یک منبع امنیتی لبنان خبر داد، شورشیان جبهه النصره، وابسته به شبکه القاعده، ۱۶ تن از نیروهای امنیتی لبنان را که سال گذشته در شهر عرسال سوریه دستگیر کرده بود در مبادله با زندانیانی در لبنان آزاد کرده است.

یک منبع امنیتی لبنان خبر داد، شورشیان جبهه النصره، وابسته به شبکه القاعده، ۱۶ تن از نیروهای امنیتی لبنان را که سال گذشته در شهر عرسال سوریه دستگیر کرده بود در مبادله با زندانیانی در لبنان آزاد کرده است.

به‌گزارش رویترز، سجا الدولیمی، همسر سابق ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش) در میان ۱۳ زندانی‌ای است که لبنان در قبال آزادی سربازان خود روز سه‌شنبه یکم دسامبر / ۱۰ آذر با میانجیگری قطر آن‌ها را آزاد کرده است.

تقریباً یک سال پیش نیروهای اطلاعاتی لبنان با همکاری ارتش این کشور، سجا الدولیمی را به‌همراه دخترش در مرز لبنان با سوریه دستگیر کردند. این خبر ۹ روز پس از دستگیری این زن توسط مقامات لبنانی فاش شد.

شبکه الجزیره آزادی نخستین گروه از اسیران لبنانی را که پنج سرباز بودند و در منطقه مرزی به صلیب سرخ سپرده شدند، به‌طور مستقیم پخش کرد.

شبکه تلویزیونی قطر نیز پیش از آن تصاویر ۱۶ سرباز لبنانی را تحت حفاظت افراد مسلح با چهره‌های پوشیده نشان داد. این مردان مسلح با فریادهای «الله اکبر» اسیران لبنانی را برای مبادله می‌بردند.

شبکه المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان نیز در این‌باره گفت سربازان لبنانی از ماه اوت ۲۰۱۴ در منطقه کوهستانی نزدیک به مرز سوریه ـ لبنان دستگیر شدند.

همچنین خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) نیز گفته است در چارچوب توافق لبنان و جبهه النصره جنازه محمد حمیه، سرباز لبنانی که توسط جبهه النصره ربوده و سپس در اسارت کشته شده بود به مقامات لبنانی و صلیب سرخ تحویل داده شد.

در هنگام حمله به شهر عرسال، نزدیک مرز دو کشور، سه سرباز دیگر لبنانی نیز ربوده و کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.