ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار مقام قضایی در مورد آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفته است که باید با استفاده‌کنندگان فاضلاب برای آبیاری مزارع «شدیداً برخورد قانونی شود.»

یک مقام قضایی در استان البرز در مورد استفاده از فاضلاب برای آبیاری مزارع کشاورزی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفته است که باید با استفاده‌کنندگان فاضلاب برای آبیاری مزارع «شدیداً برخورد قانونی شود.»

به‌گفته این مقام قضایی، «مقدار زیادی از مزارع زیر کشت استان البرز با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند که این مسأله در بسیاری از استان‌های کشور نیز شایع است.»

مهدی جوهری افزوده که هیأت وزیران در سال ۱۳۸۶ در مورد جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب، مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است.

دولت ایران در مهر ۱۳۸۶ در مصوبه‌ای اعلام کرد که «استانداری‌های سراسر کشور با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه‌نشده جلوگیری به‌عمل آورند.»

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفته این مصوبه هنوز به‌طور کامل اجرا نشده است.

این مقام قضایی، آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، ریختن زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌خانه‌ها برای مصارف کشاورزی را «تهدید علیه بهداشت عمومی» نامیده و اعلام جرم علیه این موارد را بر عهده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست و سازمان دام‌پزشکی دانسته است.

محصولات غذایی و کشاورزی ناسالم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در ایران تبدیل شده است.

شیر و مواد لبنی آلوده به روغن پالم، برنج‌های وارداتی آلوده، سبزیجات و صیفی‌جات آبیاری شده با فاضلاب، گوشت‌های وارداتی تاریخ مصرف گذشته، شیرهای مخلوط شده با وایتکس و مواد شوینده، تولید آبلیمو بدون استفاده از لیمو و محصولات کشاورزی آلوده به سموم تنها بخشی از پرونده قطور مواد غدایی غیرایمن در ایران است.

در سال‌های گذشته بار‌ها خبرهایی مبنی بر ناسالم و غیراستاندارد بودن مواد غذایی در ایران منتشر شده و مسئولان دولتی در بهترین حالت وعده پیگیری موضوع را داده‌اند، پیگیری‌هایی که عمدتاً سرانجامی نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    اینهم از اون لطیفه هاست. چرا هی هشدارمیدهید برای یکبار هم شده به مصوبه و قوانینی که اشاره میکنید و وجود داره عمل کنید و افراد و شرکتهای خاطی رو مجازات کنید.