ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی رجایی‌شهر

با پیگیری خانواده زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده، مسئولان وعده دادند که به ماجرای حمله به زندانیان سیاسی بند چهار زندان رجایی‌شهر رسیدگی خواهند کرد.

پنج زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج که در اعتراض به تحرکات مدیریت این زندان در آزاد گذاشتن دست برخی زندانیان در تهدید و آزار زندانیان سیاسی، اعتصاب غذا کرده‌ بودند، از شامگاه سه‌شنبه ۱۰ آذر به‌طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به‌گزارش وب‌سایت کلمه، این زندانیان سیاسی پس از پایان اعتصاب غذای خود گفته‌اند همچنان حق هرگونه اقدام مدنی را برای استیفای حقوق اساسی و ابتدایی به‌ویژه در زمینه تأمین امنیت جانی و روانی خویش از سوی مدیریت زندان محفوظ می‌دارند.

ظهر روز هفتم آذر ماه، دو زندانی دارای سابقه درگیری و شرارت که دوران محکومیت خود را در سالن ١٢ بند چهار زندان رجایی‌شهر می‌گذرانند، ضمن تهدید و ارعاب گروهی از زندانیان سیاسی، با چاقو به سعید رضوی فقیه و سعید مدنی، دو زندانی سیاسی در هواخوری حمله کردند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در پی این رویداد سعید رضوی فقیه، سعید مدنی، جعفر اقدامی، بهزاد عرب‌گل و کامران ایازی، پنج زندانی سیاسی این زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. آن‌ها از مسئولان زندان خواستند تا حمله‌کنندگان به زندانیان سیاسی را از سالن زندانیان عقیدتی و سیاسی خارج کنند.

سعید رضوی فقیه در یادداشتی ماجرا را بازگو کرد و نوشت ضاربان حتی از سوی برخی مأموران زندان برای شکایت‌ از مضروبان هدایت شدند و مضروبان از ابتدایی‌ترین امکانات درمانی محروم ماندند.

مسئولان زندان رجایی‌شهر رویدادهای سالن ١٢ این زندان را درگیری و منازعات شخصی قلمداد کرده و به آن توجهی نشان ندادند.

منصوره اتفاق، همسر سعید مدنی نیز در این‌باره به «کلمه» گفته بود: «طبق قوانین زندان فردی که در زندان مرتکب خلاف می‌شود باید تنبیه شود اما هیچ‌گونه اقدام قانونی و مجازاتی در مورد این دو زندانی شرور که مرتکب این کار خلاف شده‌اند و چاقو زده‌اند صورت نگرفته است و با کمال تأسف دوباره به بند برگردانده شده‌اند.»

پس از آن، خانواده‌های زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده که نگران امنیت جانی و سلامت زندانیان خود بودند روز دوشنبه ۹ آذر با مراجعه به دادستانی تهران خواستار رسیدگی به تأمین امنیت زندانیان خود شدند. آن‌ها شواهد و دلایل خود را به نماینده دادستان و قاضی ناظر بر زندان ارائه دادند و مسئولان نیز اعلام کردند که به موضوع رسیدگی خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.