ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمین گرم‌ترین تابستان خود را از سر گذراند

اثر گرمایش زمین بر جهان و ایران

داده‌های هواشناسی نشان می‌دهند که تابستان گذشته احتمالا گرم‌ترین تابستان کره زمین از زمان ثبت دما بوده‌اند.

فعالیت‌های صنعتی انسان در چند دهه اخیر تاثیرات مخربی بر محیط زیست و کره زمین گذاشته و روندهایی چون تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین ممکن است تاثیراتی بی‌بازگشت و فاجعه‌بار داشته باشند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جای سوخت‌های فسیلی و حفظ و افزایش فضاهای سبز از مهمترین راه‌های مهار گرمایش زمین هستند.

داده‌های هواشناسی نشان می‌دهند که تابستان گذشته احتمالا گرم‌ترین تابستان کره زمین از زمان ثبت دما بوده‌اند.

گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا می‌گوید بسیاری از نقاط زمین و سطوح دریاها در اوت ۲۰۱۵ (مرداد/شهریور ۱۳۹۴) گرم‌ترین دمای ثبت‌شده‌شان را در مقایسه با زمان مشابه سال‌های قبل داشته‌اند.

دمای اکثر مناطق دیگر هم بسیار و یا کمی گرم‌تر از متوسط دمای ثبت‌شده در مقایسه با زمان مشابه سال‌های قبل بود.

در سراسر جهان تنها مناطقی در آمریکا، کانادا، شمال روسیه، مرکز چین، پاکستان و جنوب آرژانتین دمایی نزدیک به متوسط ثبت‌شده یا سردتر از آن داشته‌اند و به طور میانگین دمای آبها و خشکی‌های جهان در این مدت بالاترین رکورد در این مقطع سال بوده است.

ایران، به خصوص مناطق غربی و جنوبی ایران، جزو مناطقی هستند که به نظر می‌رسد گرمایش زمین تاثیر زیادی روی آنها گذاشته است. به ترتیبی که دمای این مناطق در مرداد/شهریور ۱۳۹۴ بسیار گرم‎تر از متوسط دمای ثبت‌شده برای آنها در سال‌های قبل بوده است.

منبع: میدان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.