ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۴ کشته در تیراندازی کالیفرنیا

یک مرد و یک زن مسلح به یک مرکز معلولان در سن‌برناردینو کالیفرنیا حمله کرده و ۱۴ نفر را کشته و ۱۷ نفر را زخمی کردند. آن‌ها در حال فرار به‌دست پلیس کشته شدند.

یک مرد و یک زن مسلح به یک مرکز معلولان در سن‌برناردینو کالیفرنیا حمله کرده و ۱۴ نفر را کشته و ۱۷ نفر را زخمی کردند. آن‌ها در حال فرار به‌دست پلیس کشته شدند.

پیش از این گفته می‌شد که عاملان این حمله در ساعت ۱۱روز چهارشنبه دوم دسامبر / ۱۱ آذر به‌وقت محلی، سه نفر هستند و نفر سوم دستگیر شده است اما بر اساس اطلاعاتی که امروز پنج‌شنبه سوم دسامبر / ۱۲ آذر منتشر شد مهاجمان دو نفر بودند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نام دو عامل کشتار سن‌برناردینو سیدرضوان فاروق ۲۸ ساله و تشفین مالک ۲۷ ساله اعلام شده است.

هنگام حمله مهاجمان مسلح، در مرکز معلولان جشنی به‌مناسبت کریسمس برگزار می‌شد. انگیزه مهاجمان از این حمله هنوز روشن نیست.

در سال جاری این نخستین بار نیست که در آمریکا چنین رویدادی رخ می‌دهد. یک جوان ۲۶ ساله مسلح به نام کریس هاپر مرسر یکم اکتبر / ۹ مهرماه در کالجی در شهر روزبرگ ایالت اورگان ۱۰ نفر را کشت و هفت نفر را زخمی کرد. در ماه ژوئن / خرداد نیز فردی به نام دیلان روف ۹ سیاه‌پوست را در کلیسایی در شهر چارلستون (کارولینای جنوبی)  در حمله مسلحانه کشت.

نگرش باراک اوباما، رئيس جمهوری آمریکا در چنین مواردی شناخته شده است. او به لحاظ سیاسی در تلاش خود را برای تشدید قوانین حمل سلاح شکست خورده است.

اوباما درباره حمله مسلحانه به مرکز معلولان گفت: «ما فهرستی از افرادی داریم که به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم وارد هواپیما شوند اما همین افراد می‌توانند در ایالات متحده به فروشگاهی بروند و اسلحه بخرند. این قانون باید تغییر کند.»

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز پس از حمله مسلحانه به کالجی در شهر روزبرگ گفته بود: «ما تنها کشور پیشرفته روی زمین هستیم که هرچند ماه چنین کشتارهایی در آن اتفاق می‌افتد.»

برای تغییر قوانین در این زمینه، اوباما نیازمند حمایت قوه مقننه در ۵۰ ایالت آمریکا و کنگره این کشور است. در کنگره اکثریت با جمهوری‌خواهان است و آن‌ها همواره مانع از تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا برای تغییر قانون خرید و حمل سلاح شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهـروز

    تصور کنید اگر قاتلان مسیحی و کشته ها و زخمی ها مسلمان بودند چه جنجالی و چه اعتراضات جهانی و فریاد "اسلام هراسی" و " نژاد پرستی" و البته حملات انتقامی را به دنبال داشت ولی چون مسلمانان دست به این وحشیگری زده اند نهایت تلاش در پوشاندن حقیقت و فریب مردم بکار میرود.

  • بهـروز

    مسلمان بودند.