ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی از وضعیت سلامت جیسون رضائیان در پانصدمین روز بازداشت

همزمان با پانصدمین روز بازداشت جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران، این روزنامه با اعلام وخامت وضعیت سلامتی خبرنگار زندانی‌اش در ایران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر او شده است.

همزمان با پانصدمین روز بازداشت جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران، این روزنامه با اعلام وخامت وضعیت سلامتی خبرنگار زندانی‌اش در ایران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر او شده است.

در بیانیه‌ی روزنامه واشنگتن پست که روز چهارشنبه ۱۱ آذر/ دوم دسامبر منتشر شده از کاهش وزن جیسون رضائیان و مشکلات ناشی از فشار خون و دیگر مشکلات پزشکی جسمانی و روحی او در مدت بازداشت «به خاطر افزایش بدرفتاری‌های ایران»، یاد شده است.

این روزنامه همچنین از افزایش تلاش‌های خود و دیگر مدافعان این روزنامه‌نگار برای رهایی او از زندان خبر داده‌ است.

به نوشته این روزنامه، از جمله اقدامات تازه برای آزادی جیسون رضاییان، به‌روزرسانی پرونده او در هیأتی در سازمان ملل با هدف اعمال فشار بین‌المللی بیشتر بر تهران جهت آزادی او عنوان شده است.

این روزنامه همچنین گفته است که برادر جیسون رضائیان نیز ۱۱ آذرماه نامه‌ای با بیش از ۵۰۰ هزار امضا را به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ارائه کرده است. این نامه خواستار «آزادی فوری و بی‌قید و شرط» جیسون رضائیان شده است.

این روزنامه‌نگار در حالی ۵۰۰ روز از بازداشتش می‌گذرد که هنوز حکمی به او ابلاغ نشده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری یکشنبه یکم آذر به خبرنگاران گفت که حکم جیسون رضائیان صادر شده «اما هنوز رسماً ابلاغ نشده است».

او در مورد حکم گفت «احتمالاً محکومیت به حبس است اما حکم قطعی نیست.»

لیلا احسن، وکیل جیسون رضائیان، درباره این حکم اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

بیشتر بخوانید:

جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی‌تبار آمریکایی، ۳۱ تیر ۹۳ در تهران به اتهام «جاسوسی» همراه با همسرش دستگیر شد. همسر او با قرار وثیقه آزاد شد. رضائیان طی چهار جلسه در پنجم و ۱۸ خرداد، ۲۲ تیر و ۱۹ مرداد ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به‌طور  غیرعلنی محاکمه شد. او به «جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور درباره مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم» متهم شده است.

مقامات آمریکایی، سازمان‌های حقوق بشری و روزنامه واشنگتن پست بارها خواهان آزادی رضائیان شده‌اند. در مردادماه امسال گزارشگران ویژه سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک خواهان «آزادی فوری» او شدند. این بیانیه از سوی «احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران، دیوید کی، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آزادی بیان و سئونگ فیل هونگ، رئیس گروه کاری سازمان ملل درباره «بازداشت‌های خودسرانه» صادر شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.