ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارشاد: ارسال آگهی و همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای تخلف است

ارشاد اسلامی می‌گوید شبکه‌های ماهواره‌ای ابزارهای رخنه فرهنگی‌اند. همکاری با این شبکه‌‌ها و ارسال آگهی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بار دیگر اعلام کرد که قوانین این وزارتخانه هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای را تخلف به‌شمار می‌آورد و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

حسین نوش‌آبادی: وزارت ارشاد با همکاری وزارت ارتباطات و صدا و سیما آیین‌نامه ممنوعیت هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای را تدوین می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، حسین نوش‌آبادی روز جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی را یکی از «ابزارهای رخنه فرهنگی در داخل کشور» دانست و با اشاره به قوانین اجرایی دولت و وزارت ارشاد برای همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور، گفت: «براساس این قوانین، هرگونه همکاری یا مشارکت در تولید برنامه تخلف محسوب می‌شود.»

او گفت ماده ١٠ ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با افرادی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری دارند، برخورد شود و در ماده ١٣ قوانین اجرایی ممنوعیت ماهواره نیز هرگونه ارسال آگهی ممنوع و بر اساس دستورالعمل دولت و مصوبه شورای عالی قوانین برای هر یک، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

او ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای، از جمله آگهی کالاهای مصرفی، بهداشتی و تبلیغ فیلم در این شبکه‌ها را غیرقانونی دانست و گفت با این موارد نیز برخورد خواهد شد.

تلویزیون دولتی ایران تیزرهای تبلیغی فیلم‌های مورد پسند خود را یا پخش نمی‌کند و یا آن‌ها را سانسور می‌کند، به همین دلیل در سال‌های گذشته تهیه‌کنندگان این‌گونه فیلم‌ها برای تبلیغ فیلم‌های خود به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آوردند.

با این حال به‌گفته حسین نوش‌آبادی به دلیل «جدیت در برخورد» با این موارد، آمار تبلیغات ماهواره‌ای کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی افزود: «این وزارتخانه و مخابرات، تمام آگهی‌ها، اخبار و گزارش‌ها را رصد کرده تا چنان‌چه تخلفی صورت گرفته و محرز شود، تا مرحله لغو پروانه کالاهای تبلیغاتی پیش بروند.»

نوش‌آبادی هفته گذشته نیز هنرمندان عرصه موسیقی را تهدید کرد که چنانچه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران همکاری کنند، قوه قضائیه آن‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و وزارت ارشاد اسلامی هم از صدور مجوز برای آلبوم‌های موسیقی این گروه از هنرمندان خودداری می‌کند.

در مهر سال جاری اعلام شد که ۲۴ خواننده ایرانی به دلیل همکاری با رادیو جوان از ادامه فعالیت هنری منع شده‌اند. با انتشار این خبر گروهی از این خوانندگان نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی نوشتند و رئیس جمهوری اسلامی را به اصل ۱۶۹ قانون اساسی ارجاع دادند و گفتند که انتشار آثار آن‌ها در سایت «رادیو جوان» برای آن‌ها مسئولیتی به‌وجود نمی‌آورد.

حسین نوش‌آبادی روز جمعه اعلام کرد که وزارت ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما موظف است آیین‌نامه ممنوعیت هرگونه همکاری در این زمینه را تدوین، تنظیم و ابلاغ کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.