ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۵۵ غیرنظامی در بمباران‌های ارتش سوریه کشته شدند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید بمباران‌های روز جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر رژیم سوریه در شرق دمشق، ۵۶ غیرنظامی، از جمله ۱۶ کودک را کشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید بمباران‌های روز جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر رژیم سوریه در شرق دمشق، ۵۶ غیرنظامی، از جمله ۱۶ کودک را کشته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای نوشت: «هواپیماهای نظامی، شهرهای جیسرین و کفر بطنا در منطقه "غوطه" شرقی را بمباران کردند. در این بمباران دست‌کم ۳۵ غیرنظامی، از جمله شش کودک کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.»

از سوی دیگر در همین منطقه در شهر دوما شش نفر از جمله دو کودک بر اثر شلیک موشک کشته شدند.

منطقه «غوطه» شرقی مقر شورشیان مخالف سوریه است. این منطقه در حومه دمشق قرار دارد و به‌طور منظم هدف بمباران‌های رژیم سوریه قرار گرفته است.

ائتلاف مخالفان حکومت بشار اسد روسیه را مسئول بمباران شهر جیسرین می‌دانند. آن‌ها در صفحه توئیتر خود نوشته‌اند: «نیروی هوایی روسیه یک بازار را در جیسرین هدف قرار داد و ۱۱ نفر کشت و ۵۰ نفر را زخمی کرد.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین افزوده است که در مرکز سوریه نیز ۱۱ غیرنظامی، از جمله چهار کودک در بمباران شهر تلبیسه در استان حمص توسط ارتش سوریه کشته شدند.

گروه‌های شورشی از سال ۲۰۱۲ کنترل تلبیسه را در دست دارند. این شهر بر سر راه حمص به حما قرار دارد و نیروهای دولتی با پشتیبانی جنگنده‌های روسی در روز ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر عملیات زمینی در استان حمص انجام دادند تا راه ارتباطی بین این دو شهر بزرگ واقع در مرکز سوریه را قطع کنند.

در جبهه‌ای دیگر در جریان بمباران ارتش سوریه در شهر حاره در استان درعا در جنوب این کشور، چهار کودک کشته شدند. چهار غیرنظامی نیز در شهر صنمین در ۳۰ کیلومتری حاره جان خود را از دست دادند. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید معلوم نیست که حمله به صنمین توسط رژیم سوریه انجام شده یا شورشیان.

از ماه مارس ۲۰۱۱، آغاز خشونت‌ها در سوریه تا کنون ۲۵۰ هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.