ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۲۲ شکارچی غیرمجاز در پناهگاه میانکاله مازندران

روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران از بازداشت ۲۲ «شکارچی غیرمجاز و متخلف» در پناهگاه حیات وحش میانکاله در این استان خبر داد.

روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران از بازداشت ۲۲ «شکارچی غیرمجاز و متخلف» در پناهگاه حیات وحش میانکاله در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، اداره کل محیط زیست مازندران گفته که از این شکارچیان لاشه ۳۴ پرنده شامل چنگر، باکلان و مرغابی کشف شده است.

همچنین از این شکارچیان که در جزیره آشوراده در شرق پناهگاه حیات وحش میانکاله بازداشت شده‌اند، ۲۲ سلاح شکاری و چهار فروند قایق ضبط شده و پرونده آن‌ها برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

پناهگاه حیات وحش میانکاله هر سال در آستانه پاییز پذیرای بیش از یک میلیون پرنده مهاجر زمستان‌گذر است.

بر پایه آمار‌ها، در استان مازندران بیش از ۲۰ هزار شکارچی دارای پروانه شکار هستند و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز فاقد مجوز فعالیت هستند.

سالانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه از پرندگان مهاجر زمستان‌گذر از سوی این شکارچیان شکار می‌شود.

حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ایران هفته گذشته از افزایش ۵۵ درصدی شکار غیرمجاز حیوانات طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده است.

به‌گفته او، صید غیرمجاز آبزیان در این مدت نیز ۱۳۰ درصد افزایش یافته اما شکار پرندگان ۴۲ درصد کاهش داشته است.

سازمان محیط زیست ایران عامل اصلی انقراض برخی از گونه‌های حیات وحش را تخریب و تکه تکه شدن زیستگاه‌های آن‌ها، شکار و صید بی‌رویه و خشکسالی‌های متوالی در ایران می‌داند.

مقامات سازمان حفاظت محیط زیست ایران می‌گویند که این سازمان برای فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از شکار غیرمجاز، ابزار و منابع انسانی کافی را در اختیار ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.