ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گلایه اروپا از روند مذاکرات آب و هوایی پاریس

میگل آریاس کانیته، رئیس بخش اقلیم اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق در نشست پاریس گفت: «اقدام کشورها به هیچ وجه برای دستیابی به توافقی جامع و بلند مدت کافی نیست».

خبرهای خوبی از نشست پاریس و احتمال دستیابی به یک توافق جامع و بلندپروازانه آب و هوایی به گوش نمی‌رسد.

پس از اظهار نظر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و رئیس نشست تغییرات آب و هوایی پاریس مبنی بر کارشکنی برخی کشورها اعم از عربستان و هند، اینک اتحادیه اروپا نیز از وضع موجود گلایه می‌کند.

میگل آریاس کانیته، رئیس بخش اقلیم اتحادیه اروپا در اظهار نظر اخیر خود درباره دستیابی به توافق احتمالی نشست تغییرات آب و هوایی پاریس(کاپ 21) گفت: «اقدام کشورها به هیچ وجه برای دستیابی به توافقی جامع و بلند مدت کافی نیست».

به گفته او توافق و همدستی چین و آمریکا، به اهداف بلند پروازانه این نشست خدشه وارد کرده و توافق احتمالی را سست و رقیق می‌کند. توافق با بلندپروازی محدود و محافظه‌کاری به نفع محیط زیست و آینده بشر نخواهد بود.

اتحادیه اروپا برنامه‌های جاه طلبانه‌ای را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای اعلام کرده ‌است و دست‌کم سال‌ها است که کشورهای عضو اتحادیه در این مسیر گام‌های مهمی برداشته‌‌اند. با این حال اکثر کشورها علی‌رغم اظهارات بلندپروازانه در کاهش گازهای گلخانه‌ای خود و جلوگیری از گرمایش زمین، ولی درعمل گام چندانی برای عینی شدن وعده‌های خود بر نمی‌دارند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند در صورت احتمال وقوع شکست در دستیابی به توافقی زیست محیطی در نشست پاریس، رهبران جهان باید دوباره به محل برگزاری کنفرانس در بورژه پاریس بازگردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.