ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز مرحله تعیین‌کننده کنفرانس آب و هوایی پاریس

از دوشنبه کنفرانس آب و هوایی پاریس با حضور بیش از ۱۰۰ وزیر از کشورهای مختلف وارد مرحله تعیین‌کننده خود شد. وزیران شرکت‌کننده چهار روز درباره مسائل برجسته بحث خواهند کرد.

با تصویب پیش‌نویس قطعنامه کنفرانس آب و هوایی پاریس (COP21)، این کنفرانس از امروز، دوشنبه ۷ دسامبر / ۱۶ آذر با حضور بیش از ۱۰۰ وزیر از کشورهای مختلف وارد مرحله تعیین‌کننده خود شد. وزیران شرکت‌کننده چهار روز به داوری سیاسی درباره بسیاری از مسائل برجسته خواهند پرداخت.

به‌گزارش رویترز، هدف مذاکرات ۱۹۵ کشور، تصویب یک توافق جهانی و الزام‌آور در مورد مبارزه با گرمایش زمین در روز جمعه، بر اساس پیش‌نویسی است که تصویب شد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و رئیس کنفرانس پاریس امروز گفت که این کنفرانس «هفته امید» را آغاز می‌کند و «زمان گرفتن تصمیمات فرا رسیده است».

فابیوس با تأکید بر این‌که «ما می‌توانیم و باید به هدف برسیم»، توافق را یک امر «حیاتی» دانست و گفت: «ما همه باید با یک چشم‌انداز سیاسی به توافقات ممکن دست یابیم.»

او از گفت‌وگو درباره همه جوانب توسط ۱۴ وزیر، از جمله از کشورهای در حال توسعه، برای گشودن نقاط دشوار مانند راه‌ حل‌های متفاوت دولت‌ها و مسائل مالی خبر داد.

یک فوروم مشاوره با عنوان «کمیته پاریس» به روی تمام هیأت‌های شرکت‌کننده گشوده خواهد بود و تحت ریاست لوران فابیوس دست‌کم یک بار در روز نشست خواهد داشت. نخستین نشست این کمیته شامگاه دوشنبه برگزار خواهد شد.

۱۴ وزیر ذکر شده نخستین نتایج بحث‌ها در چهار گروه کاری در مورد حمایت از کشورهای در حال توسعه، اختلاف‌ها، اهداف بلندمدت، بررسی تعهدات و تدابیر قابل اتخاذ برای گنجاندن آن‌ها در توافق نهایی آینده را در اختیار فابیوس قرار خواهند داد.

چهار گروه کاری فعالیت خود را از روز گذشته (یکشنبه) آغاز کردند.

در روز سه‌شنبه این ۱۴ وزیر موارد اصلی را که بحث‌های بیشتری بر روی آن‌ها صورت گرفته جمع‌آوری کرده تا دیدگاه‌های بسیار گوناگون را کنار بگذارند و فرمول‌بندی‌های موقت را وارد متن نوشته‌شده توسط مذاکره‌کنندگان کرده و در روز چهارشنبه «دیدگاه مشترک» را بیرون آورند.

لوران فابیوس گفت: «هدف ما باید این باشد که روز چهارشنبه به نخستین دیدگاه مشترک توافق نهایی دست یابیم.»

از سوی دیگر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از شرکت‌کنندگان کنفرانس پاریس خواست تا تلاش خود برای دستیابی به یک توافقنامه را «تا پیش از وقوع یک فاجعه اقلیمی» بیشتر کنند.

او در برابر وزیران محیط زیست که در سالن کنفرانس گرد آمده بودند گفت: «در خارج از سالن‌های گردهمایی موجی جهانی به سود یک توافق قوی جهانی در حال شکل‌گیری است.»

بان کی مون گفت: «جهان از شما بیش از اتخاذ تدابیر نیمه‌کاره و رویکردهای تدریجی انتظار دارد.»

روز گذشته (یکشنبه) نمایندگان کشورهای حاضر در کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس پس از گذشت یک هفته از آغاز این نشست در ‌‌نهایت پیش‌نویس توافقنامه احتمالی را به تصویب رساندند.

با تصویب این پیش‌نویس فضای خوش‌بینانه‌تری نسبت به روزهای قبل در این نشست حاکم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.