ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: فروش سلاح به عراق جنایات داعش را ممکن کرد

سازمان عفو بین‌الملل در یک گزارش تفصیلی کشورهای فروشنده سلاح در جهان را مورد انتقاد قرار داد و گفت داعش از فروش سلاح به عراق سود برد و جنایات خود را سازماندهی کرد.

سازمان عفو بین‌الملل در یک گزارش تفصیلی کشورهای فروشنده سلاح در جهان را مورد انتقاد قرار داد و گفت داعش از فروش سلاح به عراق سود برد و جنایات خود را سازماندهی کرد.

عفو بین‌الملل در این گزارش که امروز سه‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر منتشر شده، جامعه جهانی را متهم کرده که فروش یک دهه سلاح‌ در عراق موجب شده تا  گروه «دولت اسلامی» (داعش) از انواع و اقسام این سلاح‌ها در جنایات خود استفاده کند.

به‌گفته این سازمان مدافع حقوق بشر «این که چگونه تجارت بی‌پروای اسلحه موجب جنایت در مقیاسی گسترده می‌شود، درسی است که باید از این موضوع گرفت.»

عفو بین‌الملل می‌گوید با توجه به عدم نظارت و کنترل بر بازار اسلحه در عراق، داعش «دسترسی بی‌سابقه‌ای» به سلاح‌ها داشته است.

بنا به این گزارش داعش همچنین پس از تصرف موصل در ژوئن ۲۰۱۴ و فرار ارتش عراق به انبارهای پر از سلاح از کشورهای مختلف دست یافت و با همین سلاح‌ها مناطق دیگر را فتح و جنایات خود را پیش برد.

داعش با تسخیر شهرهای فلوجه، تکریت و رمادی در عراق نیز به انبار سلاح‌های ارتش و پلیس این کشور دست یافت.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، جهادگران داعش با سلاح‌های ۲۵ کشور مختلف، از جمله پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل می‌جنگند. به‌عنوان مثال آن‌ها از تفنگ‌های ساخته بلژیک، چین و آمریکا در عملیات خود استفاده می‌کنند. افزون بر این سلاح‌هایی از آلمان، که توسط شرکت تولیدکننده تجهیزات نظامی «هِکلر و کُخ» تولید می‌شوند در اختیار این گروه قرار دارند.

با توجه به این اطلاعات سازمان عفو بین‌الملل خواهان کنترل سختگیرانه‌تر معاملات تسلیحاتی در عراق شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهبان از دهی پر از دود و نفس نحس ازقم

    با سلام من هم فضولتا بگویم که وقتی از داعشیان و بوکوحرامی ها و سپاه پاسداران و بسیج و آدمکشان بیت رهبری و کمیته امامی ها گپ می زنیم مجاهدین خلق را از یاد نبریم. اگر چه من راضی نیستم که خون از دماغشان هم جاری شود ولی اینان نیز فرزندان چند پدرند. امام خمینی و استالین و امام علی و پیامبر و امام سید مسعود رجوی همه و همه از یک قماشند. کسانیکه تا دیروز در مبازه ضد امپریالیستی خود آمریکایی ها را در تهران کشتند و سینما منفجر کردند و هزارلان قتل بیگناهان را در کانامه دارند و سرگرد اتاق خواب پسران و خود صدا شدند و آدرس دادند تا صدام خوب بمباران کند و در عین حال فرزندان ناخلف امام امت خیمینی بت شکن بودند و حالا هم رفته اند در غرب بساط گسترده اند و تعزیه گردان داعشی مدرنند. بله یادمان نرد به آنچه آگاه نوشته باید اینها را هم اضافه کرد.

  • عباس djafariabbas@yahoo.com

    فلوجه رمادی و تکریت شهرهایی هستند که بعد از صدام بیشترین اجهاف و ظلم را تحمل کرده بودند . اگر من هم بودم برای انتقام کاری می کردم .

  • آگاه از تهران

    چنانکه در جای دیگری نیز گفته ام به عنوان مطلع و رازدار عرض می کنم که تنها پدر و بزرگترین پدرخوانده داعش طالبان و القاعده و بوکوحرام روحانیت شیعه ایران است. آنها در تمامیت و کلیتشان در مورد کشتار دیگرمذهبان و دیگرباشان و هر دیگری دیگر هیچ مسئله ای با هم ندارند فقط بعضی از آنها که خیلی «مدرن» تشریف دارند معتقد به آبروریزی اسلامی نیستند. قابل توجه است که رهبر حکومت اسلامی از سیستان تا خراسان و تا عراق و شام اما خامنه ای در پاسخی کوبنده به روحانی و تمامی کسانیکه دم از اسلام رحمانی میزنند فرمود> اسلام دین رحمانی بین خودیهاست و اسلام با هیچ کس رودربایستی ندارد و اسلام دین جباریت و قاتلوهم حتی لاتکون الفتنه است و انتقام و قصاص از نصوص محکم قرآن است و جهنم و برای دیگران و بهشت برای خودیها از در قرآن تصریح شده و أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖاز آیات مستحکم قرآن و اسلام و پیامبر است. بله آقای خامنه ای و پیش از او خمینی و هاشمی رفسنجانی و حتا آیت الله منتظری و خب بقیه دیگر معلوم است که تماما پدران داعش و طالبان و القاعده اند و بوکوحرام. البته منتظری با سادگی و صداقت می گوید بعضی از فتواهای قرآن را باید برای آبروس اسلام و شیعه موقتا تعطیل کرد. توجه داشته باشیم که می گوید تعطیل. یعنی این دکان جنایت و آدمکشی را هر لحظه می تاوان دوباره باز کرد. و تازه منتظری از میان مهربانترینها ی شیعه است. شنیده شده که خامنه ای برای سر به نیست کردن بهترین دوستان خودش هم اولا تردید نمی کند بعدم که اگر تردید کرد برای فرار از عذاب وجدان استخاره می کند و اگر استخار در سربه نیست کردن دوستان و یاران حکومتی بد آمد آن قدر استخاره می کند تا خوب بیاید. داعش بسیج و سپاه و بوکوحرام یعنی بازوی رنگ و وارنگ روحانیت شیعه در ایران. حتا اگر گروهی از آنها شیعه هم نباشند. بنا بر این تا حکومت اسلامی بنام ایران سرکار است نه ایران و نه ایرانی و نه منتطقه و نه جهان آرامش نخواهند دید. این مثل روز باید روشن باشد اما گاهی با بازی مکار روحانیت شیعه آشکار نیست و زیر عبای روحانیت رحمانیت نما پنهان است.