ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر روزنامه اطلاعات خواهان تذکر روحانی به قوه قضائیه شد

محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات در نامه‌‌‌ای از حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران خواست تا با تذکر به قوه قضائیه، «روند غیرقانونی» ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس ‌جمهوری پیشین ایران را متوقف کند.

محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات در نامه‌‌‌ای از حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران خواست تا با تذکر به قوه قضائیه، «روند غیرقانونی» ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس ‌جمهوری پیشین ایران را متوقف کند.

محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات در کنار محمد خاتمی، رئیس ‌جمهوری پیشین ایران

دعایی در این نامه که امروز چهارشنبه ۱۸ آذر در روزنامه اطلاعات منتشر شده، نوشته که اقدام عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران برای ممنوع‌ کردن انتشار نام و تصویر محمد خاتمی، «محدود کردن آزادی رسانه‌ها و نقض اصول قانون اساسی» است.

روزنامه اطلاعات دو روز قبل مصاحبه و تصویری از محمد خاتمی منتشر کرد. به دنبال انتشار این مصاحبه، دادسرای فرهنگ و رسانه علیه محمود دعایی اعلام جرم کرده است.

نخستین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در بهمن ۱۳۹۳ اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها ممنوع است.

رسانه‌ها پس از این ممنوعیت، از محمد خاتمی به‌عنوان «رئیس دولت اصلاحات» نام می‌برند.

محافظه‌کاران از محمد خاتمی در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی به‌عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.

مقامات قضایی می‌گویند انتشار نام و تصویر خاتمی ممنوع است اما دعایی در این نامه نوشته است که «هیچ قانون و مصوبه‌ای در هیچ نهاد قانون‌گذاری در این‌باره تصویب نشده است و شورای عالی امنیت ملی نیز صراحتاً اعلام کرده در این خصوص مصوبه‌ای نداشته است.»

مدیر روزنامه اطلاعات در بخش دیگری از این نامه گفته: «چندی پیش، دادستان تهران در جلسه‌ای که با حضور برخی مدیران مسئول جراید از جمله اینجانب برگزار کرد، خواستار عدم انتشار مطالب و تصاویر حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی شد که در همان‌جا به ایشان عرض کردم با توجه به این‌که این اقدام شما مبتنی بر سلیقه است و نه قانون و مصوبه‌ای در این خصوص وجود ندارد، روزنامه اطلاعات این امر را نخواهد پذیرفت و ما به روند منطقی خود در انتشار اخبار آقای خاتمی ادامه خواهیم داد.»

قوه قضائیه احضار محمود دعایی را تأیید کرد

در همین حال محمود رضویان، مسئول دفتر سخنگوی قوه قضائیه خبر احضار محمود دعایی را تأیید کرد.

محمود رضویان امروز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت محمود دعایی احضار و از او تعهد گرفته شده است اما دادگاه ویژه روحانیت در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی می‌کند.

دعایی روز گذشته سه‌شنبه ۱۷ آذر گفته بود احضاریه‌ای از دادگاه ویژه روحانیت دریافت نکرده است.

روزنامه اطلاعات قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار در ایران است. نخستین شماره روزنامه اطلاعات شامگاه روز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۰۵ در تهران چاپ شد.

روزنامه‌های اطلاعات و کیهان دو روزنامه‌ای هستند که پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ مدیران آن توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوند.

محمود دعایی از روحانیون اصلاح‌طلب است که از سال ۱۳۵۹ به حکم آیت‎الله روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران به عنوان سرپرست روزنامه اطلاعات منصوب شد.

پس از درگذشت آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۶۸، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی محمود دعایی را در این سمت ابقا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    مدیر روزنامه اطلاعات در حقیقت تقاضای تذکر روباه به دمبش را دارد.