ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسائل اصلی کنفرانس آب و هوایی پاریس هنوز حل نشده‌اند

لوران فابیوس در کنفرانس آب و هوایی پاریس دیدگاه مشترک کشورها بر پایه پیش‌نویس قطعنامه نهایی را به ۱۹۵ کشور ارائه داد. او گفت متن کنونی نسبت به نسخه پیشین پیشرفت‌هایی داشته اما هنوز سه موضوع اصلی کنفرانس حل نشده است.

لوران فابیوس روز چهارشنبه در کنفرانس آب و هوایی پاریس (COP21) دیدگاه مشترک کشورها بر پایه پیش‌نویس قطعنامه نهایی را به ۱۹۵ کشور حاضر در کنفرانس ارائه داد. او گفت متن کنونی نسبت به نسخه پیشین پیشرفت‌هایی داشته اما هنوز سه موضوع اصلی کنفرانس حل نشده است.

لوران فابیوس در کنفرانس آب و هوایی پاریس (COP21)

به‌گزارش رویترز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه و رئیس کنفرانس آب و هوایی پاریس روز گذشته (سه‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر) اظهار امیدواری کرده بود که متن نهایی قطعنامه تا پایان کنفرانس در روز جمعه ساعت ۱۸، آماده شود. او هنوز نسبت به این امر امیدوار است.

لوران فابیوس امروز چهارشنبه ۹ دسامبر / ۱۸ آذر در نشست کوتاه «کمیته پاریس» گفت: «شما باید امشب و فردا آماده کار باشید.»

«کمیته پاریس» فورومی برای مشاوره‌ است که به روی تمام هیأت‌های شرکت‌کننده گشوده خواهد بود و تحت ریاست لوران فابیوس دست‌کم یک بار در روز نشست خواهد داشت. نشست بعدی این کمیته امشب ساعت ۲۰ به‌وقت محلی خواهد بود.

رئیس کنفرانس آب و هوایی پاریس و ۱۴ وزیر از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه که به‌آن‌ها «تسهیل‌کنندگان» مذاکرات گفته می‌شود، موظف شده‌اند که «دیدگاه مشترک» کشورها برای توافق نهایی را گرد‌آوری کنند. آن‌ها تمام شب گذشته را برای دستیابی به این دیدگاه مشترک کار کردند.

لوران فابیوس همچنین گفت هنوز سه نکته برجسته کنفرانس، یعنی میزان تلاش‌های درخواست‌شده از کشورها بر اساس سطح توسعه آن‌ها، مسائل مالی و «حد بلندپروازیِ» توافق، همچنان مورد اختلاف باقی مانده‌اند.

حل این سه نکته از آغاز کنفرانس پاریس دشوارترین مسأله بود چرا که با منافع متضاد کشورها روبه‌رو شده‌اند.

از نظر «بلندپروازی» توافق، نسخه جدید با این‌که فشرده‌تر است و تنها در ۱۴ صفحه تنظیم شده اما سه گزینه مربوط به گرمایش زمین در آن گنجانده شده است.

اولین گزینه تصریح می‌کند که امضاکنندگان توافق تا پایان قرن تلاش خواهند کرد که دمای زمین تا دو درجه سانتی‌گراد نسبت به حد دوران پیشاصنعتی کاهش یابد.

در دومین گزینه، حفظ افزایش دما «زیر دو درجه سانتی‌گراد»، و یا با در نظر گرفتن خطراتی که برای برخی از مناطق جهان ایجاد می‌شود زیر ۱,۵ درجه سانتی‌گراد، و همچنین دفاع از تلاش‌های بیشتر، ذکر شده است.

گزینه سوم هدفِ کاهش گرمایش زمین زیر ۱,۵ درجه سانتی‌گراد را در نظر دارد. این هدف از سوی کشورهایی درخواست شده که شدیدترین آسیب‌ها را از تغییرات آب و هوایی دیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.