ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی اعتصاب غذا کرد

مقامات قضایی عربستان سعودی رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی را به زندانی دیگر منتقل کردند. به‌گفته همسر رائف، او به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده است.

مقامات قضایی عربستان سعودی رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی را به زندانی دیگر منتقل کردند. به‌گفته همسر رائف، او به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات سعودی دلیل انتقال بدوی به زندانی دیگر را «مسائل اداری» عنوان کرده‌اند.

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی که در کانادا زندگی می‌کند گفته که همسرش از سه روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

دولت کانادا نیز اعلام کرد که برای آزادی او تلاش خواهد کرد. استفان دیون، وزیر خارجه کانادا در این‌باره گفت: «ما نگران وضعیت آقای بدوی هستیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا مسائل خوب پیش بروند.»

رائف بدوی ۳۱ ساله سه سال است که در زندان به‌سر می‌برد و تاکنون ۵۰ ضربه شلاق را تحمل کرده است.

او از سال ۲۰۰۸ وبلاگی راه‌اندازی کرد تا در آن از یک جامعه سکولار آزاد دفاع کند. در سال ۲۰۱۲ بدوی به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.

دیوان عالی کشور عربستان سعودی در ماه ژوئن سال جاری (خرداد) حکم رائف بدوی را تأیید کرد.

در آبان‌ماه سال جاری انصاف حیدر در برلین گفت وضعیت روحی همسرش در زندان خوب نیست.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه ۲۹ اکتبر / ۷ آبان رائف بدوی را به دلیل فعالیت‌اش در راه آزادی بیان و مدارا برنده جایزه ساخاروف اعلام کردند.

در روز چهارشنبه آینده (۱۶ دسامبر / ۲۵ آذر) انصاف حیدر در استراسبورگ حاضر خواهد شد تا جایزه همسرش را از نمایندگان اتحادیه اروپا دریافت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.