ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود دعایی: کاکایم پاک است

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توضیح انتشار مصاحبه‌ای از خاتمی و در توصیف رئیس جمهوری پیشین می‌گوید: «کاکای نازنینم سرشار از مهر و عطوفت نسبت به رهبری و نظام است.»

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توضیح انتشار مصاحبه‌ای از خاتمی و در توصیف رئیس جمهوری پیشین می‌گوید: «کاکای نازنینم پاک و سرشار از عاطفه و مهر به رهبری و نظام است.»

محمود دعایی در یادداشتی که در خبرگزاری فارس منتشر شده، توضیحاتی در باره انتشار مصاحبه و عکس محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات داده است. او می‌نویسد جناب خاتمی را مصداق فتنه نمی‌داند: «بلکه او را عنصری می‌دانم که به انتخاب مردمش خیانت نکرد و در دو دوره سخت، کارنامه‌ای درخشان از ادب، منطق و فرمانبری از ولایت به جای گذارد.»

مدیر مسئول اطلاعات در این متن، خامنه‌ای را مراد و مولا‌، خاتمی را کاکا، خودش را حقیر فقیر و میرحسین موسوی را "آن کاندیدا" می‌نامد. در آغاز نوشته آمده که حمایت خاتمی از "آن کاندیدا" قانونی و مجاز و به دلیل همسویی و دغدغه خدمت به نظام و مردم بود: «هم‌چنان که آن کاندیدا همچون خود او قبلا از عالی‌ترین و مقدس‌ترین مقام این نظام استجازه کرده بود.»

دعایی در تطهیر کاکایش، به نامه خاتمی به خامنه‌ای اشاره کرده که پس از ماجراهای ۸۸ و ۹دی «جهت نشان دادن علاقه و عاطفه و مهر دیرین به ساخت رهبری و مصالح کشور و نظام» تنها در یک نسخه به محضر معظم‌له تقدیم شد.

او می‌گوید که خاتمی پس از انتخابات ۸۸، تا زمانی که خامنه‌ای سخن فصل را نگفت با جریان اعتراضات همراهی کرد اما پس از ‌آن نه؛ گرچه از نظر عاطفی از آنچه شد متاسف بود.

دعایی در بخش دیگری از این یادداشت آورده که نمی‌خواهد خاتمی را در زمانی که دیگران از او فاصله گرفته‌اند، تنها بگذارد: «او در کارنامه‌اش تعابیر افتخارآمیزی از دو رهبر نظام دارد و در عمل جز ادب و مهر و پاکدستی و معرفت نشان نداد و در هشت سال حضورش در راس قوه اجرایی آوازه و اعتبار انقلاب، اسلام و ایران را به اوج زیبایی و کمال رساند.»

او پس از این جملات ستایش‌گرانه و مرور پاک‌چشمی، پاک‌اندیشی، مناعت طبع و شرافت خاتمی می‌نویسد: این که برای او با هزینه شخصی جشن تولد گرفته "کمترین حق‌شناسی و ابراز وفاداری یک یار به کاکای نازنین‌اش است."

دعایی فاش می‌کند که پس از اعتراضی از سوی دفتر خامنه‌ای به او به خاطر وفاداری به خاتمی، «نامه‌ای خصوصی به محضر رهبر و مرادم نوشتم و در آن همه عشق و عاطفه و امید و انتظارم در مورد خاتمی را با آقا در میان گذاشتم...»

مدیر مسئول اطلاعات می‌نویسد با وجود اعتراض دوباره آن مقام دفتر رهبری، کاکایش را غریب نگذاشت زیرا که "مراد و ولی‌امرش" پس از خواندن نامه‌ا‌ش گفت: «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دل تو.»

دعایی می‌گوید دادستان انقلاب هم او را صدا کرد تا بگوید خاتمی خط قرمز و عضو فتنه است اما جواب گرفت که کاکا پاک است و سرشار از عاطفه و مهر به رهبری و نظام...

با این همه، دعایی اذعان می‌کند که به رغم وفاداری به کاکایش، به خواست دادگاه روحانیت گردن گذاشته و  از انتشار عکس خاتمی برای پرهیز از جنجال خودداری می‌کند.

او آرزو کرده که کاکایش روزی «در محضر مراد و مولایم و مولایش حضور یابد و حضورا بگوید آقا هم‌چنان مرید و دلسوز و فرمانبرداریم.»

نوشته دعایی پاسخی است به سعدالله زارعی، از تحلیلگران کیهان که در مقاله‌ای نوشته بود محکومیت خاتمی به دلیل همراهی با جنبش سبز نیاز به مجوز قضایی ندارد.

یادداشت توضیحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به سرمقاله‌نویس روزنامه کیهان با این عبارات به پایان رسیده‌اند: «به گرمی می‌بوسمت. باز به امید دیدار و درددل‌های حضوری و صمیمی.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان ، بابا كي ممكتو وِل ميكنن ؟ عجب گيري افتاديما!!! همه ادعاشون دروغه ، فكر كردن مردم هالو هستن ، ووو ، از اين حرف ها دقيقا از روزي كه خميني دروغگو آمد تا الان كه خامنه اي دزد ، و همه اقمارش از چپ و راست ، شكنجه گران مخفي ديروز و وزيران دولت بنفش بر من حكومت ميكنند ، گفتم . ولي همچنان رفتم و در با لما سكه ( انتخابات پارلماني ولايت مطلقه فقيه ) شركت كردم و ايندفعه هم همين را تكرار ميكنم . و هنوز اميدوارم انشا الله ( اگر خداي مسلمين ، الله ، بخواهد ) كشور ازاااد شود ، اقتصاد عالي شود و ازادي مثل يك كشور دمكرات بشود و مشكلات ميهنم همگي رفع شود . ايا من در اشتباهم ؟ اياشركتم در دعوت رفسنجاني به انتخابات ، احمقانه و باعث تداوم همين وضع ميشود ؟ لطفا مرا رهنمايي كنيد تا بتوانم راه درست را انتخاب كنم . پاينده ايران ، سربلند ايراني .

  • احمد

    در سایت های داخلی اصل نامه راخواندم،از خاتمی و دعایی و همه تملق گویان و عتبه بوسان حالم بهم خورد...اقای دعایی خامنه ای را ولی امر و رهبر عظیم الشان و واجب الاطاعه و غیره خودش و خاتمی خطاب کرده.....مگر می شود انسان اینقدر فرومایه و حقیر باشد؟مگر می شود به قول شاملو:برای یک لقمه در دهان و یک لقمه در مجرا..یک خانه در شهر ،یک خانه در ده : انسان به خودش این قدر کثافت بمالد.

  • رحمن کریمیان

    استبداد کوتوله پرور و مروج چاپلوسی است. اظهارات این حقیر چپلوسی هاس تهوع اور زمان شاهان را تداعی میکند.

  • hasani

    کاکا یت ۸ سال برای “مراد و ولی‌امرش”  خدمتگزاری کرد و دو دستی تقدیم نوچه های  دیگر “مراد و ولی‌امر “  داد تا مملکت را غارت کنند......

  • Rahnama

    پس بگذار با لطف کاکا رهبرش همچنان ساکت باشه. باندازه ی کافی چاپلوس هست و چاپلوسی رهبر هم!