ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای: مدیرمسئول روزنامه اطلاعات دوباره تفهیم اتهام شد

محسنی اژه‌ای با بیان این که پرونده دعایی برای ارسال به دادگاه آماده است گفت: «با هر کسی که از دستور دادستانی تخلف کند، چه روحانی، چه غیر روحانی، برخورد خواهیم کرد».

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه گفت که محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و به او تفهیم اتهام شد و با قرار تأمین آزاد است.

سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری یکشنبه ۲۲ آذر درباره احضار مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت که دستورالعمل دادستانی لغو نشده است و «هر کس خلاف آن عمل کند مانند آقای دعایی تحت تعقیب قرار می‌گیرد».

محسنی اژه‌ای با بیان این که پرونده دعایی برای ارسال به دادگاه آماده است گفت: «با هر کسی که از دستور دادستانی تخلف کند، چه روحانی، چه غیر روحانی، برخورد خواهیم کرد».

هفته گذشته محمود دعایی به دلیل انتشار مصاحبه و تصویر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، به دادسرا احضار شد. روزنامه اطلاعات در ۱۶ آذر ترجمه گفت‌وگوی خاتمی را با روزنامه السفیر لبنان همراه با عکس او منتشر کرده بود.

اژه‌ای درباره دستور دادستانی مبنی بر احضار دعایی به دلیل انتشار خبر محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات گفت: «منشأ دستور العمل دادستانی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن است.»

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در توضیح انتشار این مصاحبه و در توصیف رئیس جمهوری پیشین می‌گوید: «کاکای نازنینم پاک و سرشار از عاطفه و مهر به رهبری و نظام است».

دعایی می‌گوید دادستان انقلاب هم او را صدا کرد تا بگوید خاتمی خط قرمز و عضو فتنه است اما جواب گرفت که «کاکا پاک است و سرشار از عاطفه و مهر به رهبری و نظام».

اژه‌ای درباره ممنوع‌التصویری خاتمی گفت: «در این زمینه شورای‌عالی امنیت ملی مستقیما مصوبه‌ای ندارد و دبیرخانه تعیین مصادیق کرده است. البته دادستان دستور داده است که منشا این دستور تصمیم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است».

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در بهمن ۱۳۹۳ اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها ممنوع است.

رسانه‌ها پس از این ممنوعیت، از محمد خاتمی به‌عنوان «رئیس دولت اصلاحات» نام می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود برهمه ايرانيان . آيا (( عمامه سياه )) كه دستنشانده خميني درغگو بود در عراق ، هفته قبل گفت تكذيب ميكنم ، يا (( عمامه سفيد )) كه دستنشانده خامنه اى دزد است و اين خبر را گفته (( كدام دروغگوتر است )) ؟ پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • faryad

    محسنی اژه‌ای اظهار کرد: تعداد دیگری از افراد هستند که به لحاظ موضوع مالیات ممنوع‌الخروج می‌شوند که ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد و سیستم مالیاتی آن‌ها را ممنوع‌الخروج می‌کند. نوع دیگری از ممنوع‌الخروجی‌ها مربوط به بانک‌ها و بانک مرکزی است که افراد را از طریق قوه قضاییه ممنوع‌الخروج می‌کنند. این مواردی است که دستگاه قضایی ممنوع‌الخروج می‌کند و کسانی که می‌خواهند به زیارت عتبات و حج بروند حتی با توجه به داشتن پرونده‌های کیفری در دادگاه با نظر قاضی پرونده که یقین به بازگشت آنها دارد این اجازه صادر می‌شود؛ !! لذا اینگونه موارد غیرطبیعی نیست و اگر آقای مرتضوی ممنوع‌الخروج هم بوده باشد قطعاً با اجازه قاضی از کشور خارج شده است!! در مورد آقای مرتضوی اگر از من بپرسند که اگر برود کربلا بر نمی‌گردد می‌گویم که وی قطعاً بر می‌گردد؛ زیرا آقای مرتضوی کسی نیست که بخواهد به کشور بازنگردد!!