ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقاله یک پژوهشگر ایرانی درباره پناهجویان استرالیا برنده جایزه گوین مونی شد

امین انصاری در مقاله روشنی بخشیدن به آب‌های تاریک، بر استفاده پناهجویان از تکنولوژی‌های دیجیتال به منظور رساندن صدای‌شان به مردم و انتقاد از سیاست‌های دولت استرالیا تمرکز کرده است.

امین انصاری، دانشجوی دکترای مطالعات رسانه و هنر در دانشگاه فلیندرزشهر ادلید (استرالیای جنوبی)، در سومین دوره مسابقه مقاله‌نویسی گوین مونی مقام نخست را به دست آورد.

این نویسنده و محقق ایرانی ساکن استرالیا که مشغول به پایان رساندن دوره دکترای خود در زمینه رسانه است با مقاله‌ای در مورد پناهجویانی که در بازداشتگاه‌های استرالیا در جزایر اطراف این کشور نگهداری می‌شوند، در این رقابت شرکت کرده بود.

مقاله «روشنی بخشیدن به آب‌های تاریک» در امتداد تلاش‌های انصاری برای پرداختن به موضوع پناهجویانی است که با قایق به استرالیا رفته‌اند. او پیشتر رمان «والس با آب‌های تاریک» را با موضوع سفر این پناهجویان منتشر کرده است.

تمرکز این مقاله اما بر استفاده پناهجویان از تکنولوژی‌های دیجیتال برای رساندن صدای‌شان به مردم استرالیاست و به انتقاد از عملکرد و رفتار غیراخلاقی دولت استرالیا در برخورد با این قشر از پناهجویان می‌‌پردازد.

امین انصاری

این مقاله برنده جایزه پنج هزار دلاری این مسابقه شده است. مقاله‌ای مشترک از دو نویسنده استرالیایی و نیوزلندی و مقاله‌ای مشترک از دو نویسنده کانادایی و استرالیایی، در جایگاه‌های دوم و سوم این مسابقه قرار گرفته‌اند.

دانشگاه سیدنی همراه با دانشگاه سویینبرن و پایگاه اطلاع‌رسانی کروکی، هر ساله رقابتی را در راستای بزرگداشت پروفسور گوین مونی برگزار می‌کند. گوین مونی استاد اقتصاد سلامت و فعالی اجتماعی بود که در طول عمرش برای رسیدن به عدالت اجتماعی تلاشی بی‌وقفه کرد.

برگزارکنندگان این رقابت بر‌آنند که محققان و نویسندگان سراسر جهان را به تفکر در باب اهمیت رسیدن به عدالت اجتماعی مطلوب وادارند و ماحصل این رقابت را در قالب مجموعه مقالاتی به سطح جامعه بازگردانند. سومین دوره این رقابت مقاله‌نویسی در حالی آغاز شد که اهمیت و نفوذ رسانه‌های دیجیتال در زندگی روزمره و حرفه‌ای همه شهروندان مورد تاکید دوچندان قرار می‌گیرد.

انتخاب موضوع «چه کسانی در عصر رسانه‌های دیجیتال شنیده می‌شوند؟»، برای تاکید دوباره‌ بر اشکال مختلف تکنولوژی‌های نوینی است که اقلیت‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌توانند برای رساندن صدای‌شان به افکار عمومی، از آن‌ها استفاده کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توماس

    تبریک امین،،،مانا باشید

  • نعمان دوست

    کاش! متن مقاله را نیز شریک میکردی.