ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجمع عمومی سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌‌ای وضعیت حقوق بشر در ایران را نگران‌کننده ارزیابی کرد اما از «تلاش‌های» تازه برای رفع برخی تبعیض‌ها در ایران استقبال نمود.

۸۱ کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه‌ای رأی دادند که در آن وضعیت حقوق بشر در ایران مورد انتقاد قرار گرفته است.

۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل در روز پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که کانادا ارائه داده بود و در آن از فشارها، سرکوب‌ها و اعدام‌ها در ایران انتقاد شده بود با ۸۱ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع تصویب کردند.

در این قطعنامه از سرکوب روزنامه‌نگاران و فعالان اجتماعی و همچنین افزایش اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی شده است.

در بخشی از این قطعنامه از تلاش‌های حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برای بهبود وضعیت زنان، رفع تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و گسترش آزادی بیان و آزادی عقیده، نیز استقبال شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۱۹ آری موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۴۸ رأی ممتنع، قطعنامه مشابهی را درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی تصویب کرد.

آمار اعدام در ایران در سال‌های گذشته مدام روبه افزایش بوده است. ایران پس از چین، دومین تعداد اعدام در جهان را دارد.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران چهارم آبان سال جاری در گزارشی در مورد افزایش ۲۵ درصدی شمار اعدام‌ها در این کشور هشدار داد و گفت از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، حدود ۷۰۰ تن در ایران اعدام شده‌اند.

احمد شهید پیش‌بینی کرد که شمار اعدام‌ها تا پایان سال جاری میلادی به بیش از هزار نفر خواهد رسید و این رقم یعنی افزایش ۲۵ درصدی اعدام‌ها در ایران.

همچنین در ماه‌های اخیر در پی سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره «نفوذ دشمن» دستگاه‌های امنیتی ایران به همین بهانه چند روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است.

آفرین چیت‌ساز، عیسی سحر‌خیز، احسان مازندرانی و سامان صفرزایی از جمله روزنامه‌نگارنی هستند که ۱۲ آبان توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند.

حکومت ایران همواره تصویب چنین قطعنامه‌هایی را «اقدامی سیاسی» علیه کشور ارزیابی کرده و هیچگاه پاسخ روشنی به مسائل مطرح‌شده در این قطعنامه‌ها نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.