ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برقراری خطوط هوایی مستقیم بین کوبا و آمریکا

پیش از این هر کس که می‌خواست از آمریکا به کوبا برود می‌بایست از طریق یک کشور ثالث وارد کوبا شود. اکنون پس از ۵۰ سال بار دیگر خطوط هوایی مستقیم بین کوبا و آمریکا برقرار شده است.

پیش از این هر کس که می‌خواست از آمریکا به کوبا برود می‌بایست از طریق یک کشور ثالث وارد کوبا شود. اکنون پس از ۵۰ سال بار دیگر خطوط هوایی مستقیم بین کوبا و آمریکا برقرار شده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، بر اساس اطلاعاتی که وزارت امور خارجه آمریکا داده است، دو کشور همسایه در مذاکرات واشنگتن به توافق رسیدند که خطوط هوایی تجاری میان دو کشور برقرار شود. این اقدام جدید درست یک سال پس از پایان قطع رابطه آمریکا و کوبا صورت می‌گیرد.

ایالات متحده پس از پیروزی انقلاب سوسیالیستی کوبا به‌رهبری فیدل کاسترو در اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی روابط تجاری و اقتصادی خود را با کوبا قطع کرد. از آن زمان تاکنون پرواز بین دو کشور یا از طریق هواپیماهای چارتر صورت می‌گرفت یا از طریق یک کشور ثالث.

در ماه دسامبر ۲۰۱۴ واشنگتن و هاوانا پس از سال‌ها قطع رابطه چرخش تاریخی‌ای در روابط خود ایجاد کردند. در پی آن دو کشور در راه عادی‌سازی روابط خود پیش رفتند. در ماه ژوئیه سال جاری سفارت‌های دو کشور بار دیگر در پایتخت‌های آن‌ها گشایش یافت.

به‌تازگی نیز کوبا و آمریکا بر سر ارسال مستقیم بسته‌ها و نامه‌های پستی به توافق رسیدند. تاکنون ارتباط پستی بین دو کشور نیز از طریق یک کشور ثالث صورت می‌گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.