ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اروپا تحریم روسیه را شش ماه تمدید کرد

مجازات‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه تا ژوئیه ۲۰۱۶ ادامه می‌یابند. لغو این تحریم مشروط به برآورده شدن مفاد توافق مینسک بود اما کشمکش در شرق اوکراین ادامه دارد.

اتحادیه اروپا تحریم اقتصادی روسیه را شش ماه دیگر تمدید کرد. این تصمیم به دلیل پیشرفت اندک در روند صلح در شرق اوکراین و برآورده نشدن تعهداتی گرفته شد که روسیه تقبل کرده است.

نشست ویژه اتحادیه اروپا در بروکسل تصمیم گرفت تحریم اقتصادی روسیه شش ماه دیگر ادامه یابد. این تصمیم قاعدتا باید در اول دسامبر اتخاذ می‌شد اما ایتالیا ابراز تردید کرده بود که ادامه مجازات روسیه، انتظار کمک این کشور در بحران سوریه را برآورده سازد.

روز جمعه ۱۸ دسامبر/۲۷ آذر، سفیران کشورهای اروپایی تحریم اقتصادی روسیه را تا آخر ژوئیه ۲۰۱۶ تمدید کردند. این تصمیم برای رسمیت یافتن، باید از سوی رهبران ۲۸ کشور اتحادیه تایید شود.

مجازات‌های روسیه بیش از همه متوجه تحریم‌ بانک‌های دولتی، واردات و صادرات تجهیزات نظامی و هم‌چنین نفت و گاز خواهد بود. پیش شرط لغو این تحریم‌ها نیز اجرای مفاد توافق صلح مینسک تعیین شده؛ چیزی که تا کنون عملی نشده است.

توافق آتش بس مینسک در ۵ سپتامبر با حضور نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه و اوکراین امضا شد. این توافق مشتمل بر ۱۲ بند است. آتش‌بس زیر نظر سازمان همکاری و امنیت اروپا، خروج نیروهای مسلح از شعاع ۳۰ کیلومتری کانون مناقشه، تبادل اسرای طرفین و نظارت نمایندگان اروپا بر تحرکات و رفت آمدها از مرزهای اوکراین و روسیه، از جمله مفاد این توافق هستند.

این آتش‌بس از زمان امضا تا کنون بارها نقض شده است. سازمان ملل می‌گوید جنگ در شرق اوکراین با پیامدهای فاجعه‌بار آن هم‌چنان ادامه دارد اما سایه جنگ داخلی سوریه و منازعات دیگر منطقه، وضعیت انسانی و آوارگی مردم منطقه را نزد افکار عمومی به حاشیه برده است.

انگیزه اتحادیه اروپا از تمدید تحریم روسیه، واداشتن پوتین به اعمال نفوذ روی جدایی طلبان شرق اوکراین و کاهش کشمکش در دنباس است. منتقدان روسیه تاکید می‌کنند که روسیه با سلاح و نیروی انسانی از جنگ داخلی در شرق اوکراین حمایت می‌کند.

روسیه نیز پاسخ تحریم‌های اروپا را با بایکوت محصولات کشاورزی غربی از جمله گوشت و میوه داده است. هزینه چنین تحریمی تنها برای اقتصاد آلمان و صادرات این کشور به روسیه، بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰میلیون یورو می‌شود. در سال ۲۰۱۵ این میزان ضرر معادل شش میلیارد و ۵۰۰میلیون یورو بود.

تحریم اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه، واکنشی بود به موضوع سقوط هواپیمای مسافربری ایرمالزی با ۲۹۹ مسافر بر فراز شرق اوکراین. کشورهای غربی و دولت اوکراین، نیروهای جدایی‌خواه اوکراین را مسئول این سقوط می‌دانند و مسکو را به دلیل حمایت از این نیروها، در این فاجعه مقصر می‌دانند.

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در جنگ شرق اوکراین در به در شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.