ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنترل بخش بزرگی از هلمند به‌دست طالبان افتاده است

دولت افغانستان کنترل ولایت هلمند را از دست داد. بر اساس اطلاعات مقامات محلی، نیروهای طالبان کنترل بیش از دو سوم این ولایت را در دست گرفته‌اند.

دولت افغانستان کنترل ولایت هلمند را از دست داد. بر اساس اطلاعات مقامات محلی، نیروهای طالبان کنترل بیش از دو سوم این ولایت را در دست گرفته‌اند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، از چند روز پیش به این سو شبه‌نظامیان طالبان به شهر «سنگین»، دومین شهر بزرگ ولایت هلمند وارد شده‌اند. ارتش افغانستان قادر به عقب‌راندن مهاجمان نیست.

نیروهای طالبان به ساختمان‌های دولتی و بازار این شهر حمله کردند. نیروهای امنیتی با تلفات سنگین به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.

«تایمز» و «وال استریت جورنال» خبر داده‌اند که در این میان ارتش آمریکا و نظامیان بریتانیا نیروهای ویژه خود را به «سنگین» فرستاده‌اند تا مانع از سقوط هلمند شوند.

بر این اساس ۶۰ سرباز آمریکایی و حدود ۳۰ سرباز از نیروی ویژه هوایی بریتانیا (SAS) به این منطقه اعزام شده‌اند. همچنین حدود ۳۰۰ نیروی دیگر به پایگاه دوم نظامی در هلمند اعزام خواهند شد.

شهر «سنگین» به‌ویژه برای نیروهای بریتانیایی اهمیت نمادینی دارد. در طول جنگ افغانستان در این شهر و اطراف آن بیش از ۱۰۰ سرباز بریتانیایی کشته شده‌اند و این تعداد تقریباً دو سوم کل سربازان بریتانیایی است که در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

شهر «سنگین» از اهمیت استراتژیک دیگری نیز برخوردار است. از این شهر است که جاده‌های مهم کابل به «لشکرگاه»، مرکز ولایت هلمند متصل می‌شوند. همچنین «سنگین» مرکز تولید خشخاش در افغانستان است و اگر نیروهای طالبان این شهر را تسخیر کنند به منابع مالی بزرگی دست خواهند یافت.

براساس منابع رسمی افغانستان، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از دو هزار نفر از نیروهای امنیتی این کشور در هلمند کشته شده‌اند و بسیاری از سربازان و نیروهای پلیس مسئولیت‌های خود ترک کرده‌اند.

محمدکریم عتال، رئیس شورای ولایتی هلمند می‌گوید: «در هر منطقه ما در حال عقب‌نشینی هستیم و منطقه را در اختیار طالبان قرار می‌دهیم.»

به‌گفته شاهدان عینی بسیاری از ساکنان شهر «سنگین» از پیش‌روی طالبان استقبال کرده‌اند. مردم از سال‌ها نبرد فرسایشی خسته شده‌اند و از اقدامات ارتش افغانستان ناراضی‌اند. از آغاز سال جاری میلادی در حملات نیروهای افغانستان خانه‌ها و مزارع زیادی در این منطقه ویران شدند.

هلمند یکی از بزرگ‌ترین ولایت‌های افغانستان به شمار می‌رود که در جنوب‌ غربی این کشور واقع شده و از جنوب با کشور پاکستان همسایه‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.