ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۴۵ درصدی صادرات نفت ایران به چین

در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به چین نسبت به ماه اکتبر ۴۵ درصد افزایش یافت.

در ماه نوامبر صادرات نفت ایران به چین نسبت به ماه اکتبر ۴۵ درصد افزایش یافت.

تلاش آمریکا برای حصر اقتصادی و تحریم نفتی ایران (عکس: آرشیو)

به گزارش رویترز، چین در ماه نوامبر سال جاری میلادی در روز دو میلیون و ٢٠ هزار تن نفت از ایران وارد کرده است. این میزان نفت معادل ۴۹۱ هزار و ۱۰۰ بشکه نفت است که افزایش ۴۵.۲ درصدی را نسبت به ماه اکتبر نشان می‌دهد.

در ١١ ماه منتهی به نوامبر سال جاری میلادی، مجموع واردات نفت چین از ایران به ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، معادل ۵۳۲ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید که ۲.۱ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی کمتر بود.

چین با خرید حدود ۴۰ درصد نفت خام ایران از جمله بزرگترین خریداران نفت ایران است.

ایران و چین قراردادی دارند که بر اساس آن ایران می‌بایست ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز به چین صادر کند اما این تعداد در حال حاضر کمتر است.

در جریان تحریم‌های جهانی علیه ایران پالایشگاه‌های چینی از این تحریم‌ها معاف بودند و قراردادهای خود را نیز با ایران تمدید کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    نفت را زیر بیست دلار میفروشند و انواع و اقسام مواد بنجل و ا تاریخ گذشته را بمردم ایران تحمیل میکنند.

  • حقیقتگو

    سوپر امپریالیست چین هرگز نفت آخوندها را نمی خرد بلکه آخوند ها هستند که نفت مفت را باکشتی های نفتکش هایشان به چین حمل و تحویل می دهند که چینی ها هم در عوض برای سرگرم کردن امت اسلامی بنده آخوندشدگان کالاهای بسیار ارزان و بی کبفیت و یا حتی سمی را که در اصل ذباله های صنعتی و خوراکی و پزشکی را برای آخوندها بفرستد که با این اجناس میلیونها بنده آخوندشان چیزی برای فروش و کلاه برداری از همدیگر در مغازه هایشان داشته باشند و با این مشاغل کاذب سرگرم باشند و آخوندها را راحت بگذارند.