ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ زن در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند

حسین‌علی امیری، دبیر ستاد انتخابات کشور و سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که تا آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ۱۰ زن در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین‌علی امیری، دبیر ستاد انتخابات کشور و سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که تا آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ۱۰ زن در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین‌علی امیری روز چهارشنبه دوم دی، آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان گفت: «تاکنون ۶۱۹ نفر در مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ نفر آن‌ها زن بودند و از این تعداد پنج نفر از تهران، دو نفر از فارس، دو نفر از اصفهان و یک نفر از زنجان ثبت‌نام کرده‌اند.»

در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ۱۱۹ نفر ثبت‌نام کردند.

به‌گفته دبیر ستاد انتخابات کشور از کسانی که در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند، «۷۳ نفر فوق لیسانس، ۳۹ لیسانس، چهار نفر فوق دیپلم، ۷۲ نفر دکترا داشته‌اند و بیشترین فراوانی سن بین ۵۱ تا ۵۵ سال سن بوده است».

ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس در روز چهارم دی، دو روز دیگر پایان خواهد یافت. حسین‌علی امیری گفت تاکنون ۵۰۲۹ نفر برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۱۰ نفر از آن‌ها زن بوده‌اند.

گروهی از فعالان زن از چندی پیش کارزاری با عنوان «تغییر چهره مردانه مجلس» راه‌اندازی کرده‌اند که در آن قصد دارند افزون بر طرح خواسته‌های زنان، نمایندگان بیشتری از زنان را وارد مجلس کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به‌طور همزمان در روز هفتم اسفندماه سال جاری در ایران برگزار خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    فقط افراد وابسته به  حکومت و نهادهای امنیتی تایید صلاحیت  میگیرند و از صندوقها در میایند.  بقیه دکور و سوژه خبرنگاران دولتی میباشند! 

  • nader

    مجسمه های سکوت !