ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم برلین میزبان پناهجویان است

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین اعلام کرد که یکی از موضوعات مهم این جشنواره بحران پناهجویی خواهد بود. هزار پناهجو نیز در برلیناله حضور خواهند داشت.

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین اعلام کرد که برلیناله پناهجویان مقیم آلمان را برای پذیرایی از مهمانان و عرضه غذاهای مدیترانه به کار می‌گیرد و از گروهی از آنان دعوت می‌کند که در جشنواره فیلم برلین شرکت کنند. کوسلیک همچنین از صنایع نظامی آلمان به خاطر صدور اسلحه به مناطق جنگی انتقاد کرد.

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین

دیتر کوسلیک در گفت‌و گو با خبرگزاری فرانسه گفت این وظیفه تاریخی آلمان است که پناهجویان را بپذیرد. مدیر جشنواره فیلم برلین در این گفت‌و گو خواهان آن شد که در بحث پناهجویی، منافع صنایع نظامی آلمان در صدور اسلحه نیز در نظر گرفته شود. او گفت: «یکی از سویه‌های معضل پناهجویی در آلمان، صدور اسلحه است. ما تانک صادر می‌کنیم و در همان حال پناهجو می‌پذیریم. در سال جاری میلادی در آلمان حتی صادرات سلاح افزایش هم پیدا کرده است.»

مدیر جشنواره فیلم برلین اعلام کرد که یکی از موضوعات محوری برلیناله که از ۱۱ تا ۲۱ فوریه ۲۰۱۶ برگزار می‌شود، بحران پناهجویی است. او گفت: «ما در برلیناله برای مثال می‌توانیم نشان دهیم که چگونه می‌توان به خوبی و با زیبایی و در صلح و آرامش با پناهجویان از کشورهای دیگر هم‌زیستی کرد.»

به گفته کوسلیک فیلم‌هایی هم با موضوع پناهجویی در جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آیند. هزار کارت دعوت رایگان نیز برای پناهجویان در نظر گرفته شده است.

جشنواره فیلم برلین همچنین در نظر دارد با جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاران، مبلغی در اختیار مراکز حمایت از قربانیان شکنجه قرار دهد.

به گفته مدیر جشنواره فیلم برلین، این جشنواره در سال ۱۹۵۱ با هدف ارتقای درک فرهنگ‌ها از یکدیگر و ایجاد تفاهم بین ملت‌ها به وجود آمده و در دوره‌های مختلف آن همواره فیلم‌هایی به نمایش درآمده که نمایانگر فرهنگ رواداری باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.