ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین زمان: جشنواره موسیقی فجر فرمایشی و بی‌اعتبار است

حسین زمان می‌گوید به جشنواره‌هایی چون جشنواره موسیقی فجر اعتمادی ندارد چون جلوی کنسرت‌های دارای مجوز را می‌گیرند و به هنرمندان پیش‌کسوت اهانت می‌کنند اما صدای مسئولان بلند نمی‌شود.

حسین زمان، خواننده موسیقی می‌گوید به جشنواره‌هایی چون جشنواره موسیقی فجر اعتمادی ندارد چون جلوی کنسرت‌های دارای مجوز را می‌گیرند و به هنرمندان پیش‌کسوت اهانت می‌کنند اما صدای مسئولان هنری بلند نمی‌شود.

حسین زمان

حسین زمان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با او تماس گرفته درباره جشنواره فجر پرسیده‌اند اما او گفته است چرا باید نظرش مهم باشد در حالی که ۱۴ سال است مجوز فعالیت هنری ندارد.

حسین زمان به خبرنگار ایرنا گفته است: «حاکمیت همه حقوق من را در عرصه هنر سلب نموده و دولتی که خبرگزاری شما وابسته به آن است، هیچ جوابی برای این بی‌عدالتی ندارد و خود را بی‌اختیار می‌داند. دولتی که مدعی تدبیر است و امید در برخورد با من اظهار عجز و ناامیدی می‌کند. این ناتوانی دولت نه تنها در مورد حل مشکل ممنوع‌الکاری من بلکه، در مورد ظلمی که در حق جامعه هنرمندان موسیقی می‌شود نیز صادق است.»

او جشنواره‌هایی نظیر جشنواره فجر را «نمایشی و فرمایشی» و «فاقد اعتبار و ارزش هنری» دانسته و از هنرمندان خواسته است که «یک بار هم که شده» به‌عنوان اعتراض به فضای نامناسب، چنین جشنواره‌هایی را تحریم کنند.

به‌گفته این خواننده نهادهایی مانند انجمن موسیقی و یا خانه موسیقی «که وظیفه اصلی‌شان دفاع از حقوق هنرمندان است»، تن به سفارش‌ها و فرمایش‌ها می‌دهند و «هیچ‌گاه به‌طور جدی تلاشی برای احقاق حقوق از دست رفته هنرمندان نکرده‌اند».

حسین زمان و چند خواننده دیگر در ایران از ادامه فعالیت ممنوع شده‌اند. پیش از این منابع خبری در ایران گزارش داده‌ بودند که ۲۴ خواننده به دلیل «همکاری با سایت رادیو جوان، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی تخلفات در کنسرت‌های خارج از کشور» از فعالیت هنری منع شده‌اند.

با این حال حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران چهارم آبان گفته بود: «ما الآن خواننده ممنوع‌کار در کشور که فعالیت کند، نداریم».

حسین زمان در آن زمان سخنان سخنگوی وزارت ارشاد را رد کرده و گفته بود که او از جمله کسانی است که از کار ممنوع شده و نه نمی‌تواند آلبومی منتشر کند و نه کنسرتی بگذارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.