ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در یک هفته ۱۶ نفر در قزوین اعدام شده‌اند

بر اساس آمار دادگستری قزوین در یک هفته ۱۶ نفر با جرایم مواد مخدر در این شهر اعدام شده‌اند.

بر اساس آمار دادگستری قزوین در یک هفته ۱۶ نفر با جرایم مواد مخدر در این شهر اعدام شده‌اند.

عکس از آرشیو

دادگستری قزوین اعلام کرد که امروز پنج‌شنبه سوم دی‌ماه هشت نفر که جرایم مواد مخدر داشتند اعدام شدند. در روز دوشنبه گذشته نیز هشت نفر دیگر با همین جرم اعدام شده بودند.

اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین این اعدام‌ها را «توفیق» دستگاه قضایی دانست و گفت از این‌که می‌بیند وجود چنین مجرمانی چه آسیب‌های اجتماعی‌ای وارد می‌کنند از اجرای قانون و حکم اعدام «خرسند» است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار امیدواری کرد که ادامه این اعدام‌ها «به ناامنی فضای استان برای مجرمان و تبهکاران منجر شود».

اسماعیل صادقی نیارکی در حالی از ادامه اجرای حکم اعدام دفاع کرده است که بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس، به‌تازگی در روز ۱۷ آذر طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را امضا کردند.

نمایندگان امضاکننده این طرح مجازات جایگزین پیشنهاد کرده‌اند و با تصویب آن مجازات اعدام در مورد جرایم موادمخدر صرفاً در «قاچاق مسلحانه» اعمال خواهد شد.

بیشترین آمار اعدام در ایران مربوط به جرایم مواد مخدر است. بر پایه قوانین ایران فروش مقدار معینی از مواد مخدر مجازات اعدام در پی دارد. نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به شمار این اعدام‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نیز حکم اعدام برای جرایم مواد مخدر را بارها برخلاف قوانین بین‌المللی دانسته است.

احمد شهید در نهمین گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران که آبان‌ماه سال جاری منتشر شد در مورد افزایش ۲۵ درصدی شمار اعدام‌ها در ایران هشدار داد و گفت که در ۹ ماهه ابتدایی امسال، حدود ۷۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند. بنا بر این گزارش، ۶۸ درصد این اعدام‌ها مربوط به جرائم مواد مخدر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.