ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جیش‌الاسلام در بمباران حوالی دمشق کشته شد

زهران علوش، سرکرده گروه "جیش‌الاسلام" در اثر حمله هوایی روسیه در نزدیکی دمشق کشته شده است. ۳۵۰۰ داعشی و وابستگان‌ آنها نیز طبق توافق با رژیم اسد حوالی دمشق را ترک کردند.

زهران علوش

یکی از مهم‌ترین سرکردگان شورشیان اسلامگرا در سوریه کشته شده‌ است. وبسایت "اورینت" و منابع دیگر از جمله دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) و محافلی از ارتش سوریه تایید کرده‌اند که زهران علوش، رهبر جیش‌الاسلام در حمله هوایی روسیه در دوما در نزدیکی دمشق جان خود را از دست داده‌ است.

شبکه لبنانی "المیادین" گزارش داده که علوش در حین ملاقاتی کشته شده که برای وساطت بین دو گروه متخاصم افراطی سوریه انجام می‌گرفت. همراه با زهران علوش، چند نفر دیگر از شورشیان ارشد سوری هم به قتل رسیده‌‌اند. علوش ۴۴ ساله بود.

جیش‌الاسلام بخش بزرگی از مناطق حوالی دمشق را در کنترل خود دارد. این گروه از جمله گروه‌هایی بود که دو هفته قبل برای مشورت در باره شروع گفت‌وگو با دولت سوریه در نشست ریاض شرکت داشت. عربستان سعودی از حامیان این گروه است.

خروج نیروهای داعش از حوالی دمشق

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم‌زمان با خبر مرگ زهران علوش، از توافق بین رژیم اسد و نیروهای داعش برای ترک دمشق گزارش داده است. این توافق که با میانجیگری سازمان ملل انجام شده، قبل از همه شامل خروج پیکارجویان و خانواده‌هایشان از محله‌های اطراف دمشق است.

این نخستین مرتبه است که بین رژیم اسد و شبه‌نظامیان داعش توافقی صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین" که به رژیم اسد نزدیک است، حدود ۳۵۰۰ فرد مسلح و غیرنظامی قرار بوده از حومه دمشق خارج شوند. در میان این عده، پیکارجویان جبهه النصره نیز وجود دارند که شاحه سوری شبکه تروریستی القاعده محسوب می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید افراط گرایان با اتوبوس به مناطق تحت کنترل خودشان رفته‌اند؛ پیش از همه به رقه که پایتخت‌شان به شمار می‌‌آید. طبق توافق، آنها می‌بایست تجهیزات نظامی و سلاح‌های خود را پیش از حرکت نابود می‌کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که این توافق به معنای پایان یافتن حضور داعش در دمشق است.

طبق قطعنامه مصوب شورای امنیت، از اول ژانویه ۲۰۱۶ گروه‌های مخالف رژیم اسد با نمایندگان دولت برای تشکیل دولتی انتقالی وارد مذاکره می‌شوند و از همین زمان نیز آتش‌بس به جریان خواهد افتاد. قرار است ظرف ۱۸ ماه پس از شروع گفت‌وگوها انتخاباتی آزاد در سوریه برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.