ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک بیمارستان در تهران به دلیل مسائل زیست محیطی پلمپ شد

«حضور نداشتن پزشک بیهوشی در ‌آی‌سی‌یو و اداره داروخانه از سوی جوانی که تحصیلاتش زیر دیپلم بود» از دیگر تخلفات این بیمارستان است.

یک بیمارستان در تهران به دلیل «رعایت نکردن استانداردهای درمان و تفکیک‌نکردن پسماند‌ها و مشکلات زیست‌محیطی» با حکم دادسرای جرایم پزشکی پلمپ شد.

روزنامه شهروند، شنبه پنجم دی در این باره گزارش داد که دادسرای جرایم پزشکی و بهداشتی گفت این بیمارستان افزون بر مشکلات زیست محیطی، تخلفات دیگری نیز داشت.

«حضور نداشتن پزشک بیهوشی در ‌آی‌سی‌یو و اداره داروخانه از سوی جوانی که تحصیلاتش زیر دیپلم بود» از دیگر تخلفات این بیمارستان است.

نام این بیمارستان اعلام نشده است و صرفا گفته شده که این بیمارستان در خیابان امام خمینی تهران واقع است.

محمدحسین بازگیر، رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران در خصوص پلمپ بیمارستان گفت: «قطعا این بیمارستان که حکم پلمپ آن صادر شده، تنها تخلف زیست‌محیطی نداشته و براساس عملکرد کلی آن دستور صادر شده، با این حال، اگر هم مشکل پسماند داشته، می‌تواند با خرید یک دستگاه، ایرادات را برطرف کند.»

به گفته او در تهران هشت بیمارستان مشکل مدیریت پساب دارند: «از این هشت بیمارستان، یک بیمارستان در هفته‌های گذشته، تصفیه‌خانه‌اش افتتاح شد، دو تا سه مرکز هم درحال رفع مشکل هستند، مابقی هم ایرادات را پیگیری می‌کنند.»

او افزود: «در ارتباط با پسماند هم حدود ٢٠ بیمارستان، به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.»

محمدحسین بازگیر تابستان سال جاری از اخطار زیست‌محیطی به هشت بیمارستان در این شهر خبر داده و گفته بود که تخلفات آن‌ها ازسوی مراجع قضایی پیگری می‌شود.

بر اساس برآورد‌های سال ۱۳۹۲ روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند و زباله بیمارستانی در ایران تولید می‌شود. دفع و از میان بردن این حجم گسترده از پسماندهای بیماری‌زا به مشکلی بزرگ برای دستگاه‌های مختلف اجرایی در ایران تبدیل شده و‌گاه به اختلاف نظرهای فراوان در این مورد انجامیده است. طبق روش‌های صحیح مدیریت پسماندهای بیمارستانی، باید زباله‌های خطرناک و بیماری‌زا شناسایی و از زباله‌های عادی جدا شود.

کم بودن تعداد دستگاه‌های زباله سوز استاندارد، نبودن بودجه و اعتبار کافی برای واردات دستگاه‌های لازم، و همچنین بی‌کیفیت بودن برخی از دستگاه‌های موجود باعث شده است تا زباله‌های بیمارستانی در سرتاسر ایران به شکل صحیح دفع و نابود نشود.

بخشی از زباله‌های بیمارستانی را زباله‌های عفونی و خطرناک تشکیل می‌دهد. برخی دیگر از انواع زباله‌های بیمارستانی دارای مواد سمی، پاتولوژیک، دارویی، شیمیایی و حتی رادیواکتیو است که می‌تواند برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار زیان‌آور باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.