ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام شورای شهر تهران: مسئولان دغدغه آلودگی هوا ندارند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ۷۰ درصد آلودگی‌ها را مربوط به آلاینده‌های متحرک از جمله موتورسیکلت و ۳۰ درصد را مربوط به آلاینده‌های ثابت مانند کارخانجات دانست.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفتً مسئولان دغدغه آلودگی هوا ندارند «زیرا همه چیز در اختیارشان بود اما هیچ سیاستی در حوزه زیست محیطی در نظر نگرفتند».

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران شنبه پنجم دی به خبرگزاری فارس گفت: «این آلودگی حاصل عدم برنامه ریزی و عدم مدیریت در سال‌های گذشته است».

حقانی با تأکید بر این که بحث آلودگی هوا را نباید سیاسی کرد از تصمیمات مسئولان انتقاد کرد و افزود: «تمام مواردی که باعث ارتقای کیفیت شهر و شهروندان می‌شود هم‌اکنون به فراموشی سپرده شده است».

با آغاز فصل سرما، آلودگی هوای شهر تهران به وضعیت قرمز رسید و موجب تعطیلی دو روزه کلیه مدارس تهران در هفته گذشته شد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ۷۰ درصد آلودگی‌ها را مربوط به آلاینده‌های متحرک از جمله موتورسیکلت و ۳۰ درصد از آلودگی هوا را مربوط به آلاینده‌های ثابت از قبیل کارخانجات و صنایع دانست.

به گفته حقانی هم‌اکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که هر یک به ازای ۸ خودرو آلاینده تولید می‌کنند.

عبدالرحمان رستمیان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران نیز از افزایش مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا طی روزهای اخیر خبر داد و «خودروهای فرسوده» و «ساخت کارخانه‌های متعدد در اطراف شهرهای بزرگ» را از عوامل افزایش آلودگی هوا عنوان کرد.

با ادامه شدت آلودگی هوا در تهران، کمیته اضطراری آلودگی هوا عصر شنبه در استانداری تهران نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

این کمیته طی هفته گذشته دو بار تشکیل جلسه داد و طرح تعطیلی مدارس تهران و لغو صدور مجوز موقت تردد در محدوده زوج و فرد را ارائه کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    هوای آلود در ایرانه ویران برای خیلی از میلیون ها نتنهاآلوده نیست بلکه تبرک الهی هم هست که بوی طراوات عبا و فهم شعور آخوندها رو میده که پای منبرهاشون چنباتمه می زنن !

  • بابکان

    نباید هم دغدغه داشته باشند زیرا پست و مقام و ثروتشان درگرو شایستگی و خدمت به مردم نیست. آقای قالیباف بجای اینکه در خدمت به مردم باشد پول مردم را می برد برای راهپیمایی اربعین کربالا هزینه می کند ! در شهر نجف هزینه می کند که شهردار نجف از او تشکر میکند ! دیگر مسئولان هم اینگونه اند. اوجب واجبات حفظ نظام یعنی منافع و حکومت آقای خامنه ای و منافع شریکانش است. بقول مصباح یزدی مردم چه حقی دارند ؟ چنان مشغول غارتند که در تاریخ بی سابقه است. آلودگی زیست محیطی ، بیکاری، قاچاق کالا و مواد مخدر، اعتیاد ، طلاق، گدایی بچه ها حتا در نمیمه های شب سرد زمستان، گرانی ، ناامنی، بی کفایتی و ناشایستگی بلندپایگان از بالا تا پایین ، فساد و باکارامدی دستگاه قضا ، دخالت های گروه های فشار رهبری، .... غارت دارایی ها و سرمایه های ملی. آسیب های زیستبومی ، همکاری و امتیاز دهی به جریانهای سیاسی و دولتهای ضد ایرانی، دشمن تراشی و .... ریاکاری آخوندهای حکومتی و دوروبری هایشان و سوء استفاده از دین جنایت و سرکوب مردم ، سرکوب روزنامه نگاران و ... روبه گسترشند و تمامی ندارند. مردم و کشور در این میان چه اهمیتی دارند؟1 خیالشان هم آسوده است که به مردم پاسخگو نیستند. سران از ولی فقیه گرفته تا همدستان و شریکان و نوکرانش هم که نگرانی از برکناری ندارند؛ مگر مرگ بسراغشان بیاید