ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جدید جیش الاسلام: نبرد علیه دولت سوریه و داعش را ادامه می‌دهیم

سخنگوی جیش الاسلام در ویدئویی که این گروه در اینترنت منتشر کرد گفت که کشته شدن علوشی «تنها به جنگ ما علیه دولت اسد و گروه دولت اسلامی دامن خواهد زد».

با کشته شدن رهبر گروه جیش الاسلام در سوریه، عصام بویضانی، معروف به ابو همام رهبری این گروه مسلح مخالف دولت سوریه را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بویضانی شنبه ۲۶ دسامبر/ پنجم دی در اولین پیام خود در مقام رهبری جیش الاسلام قسم خورد که این گروه به نبرد در دو جبهه، علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و داعش ادامه خواهد داد.

زهران علوش، رهبر سابق این گروه اسلام‌گرای مخالف دولت سوریه، پنجشنبه ۲۴ دسامبر در یک حمله هوایی به حومه دمشق، پایتخت سوریه کشته شد. دولت سوریه مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

سخنگوی جیش الاسلام شامگاه پنجشنبه در ویدئویی که این گروه در اینترنت منتشر کرد گفت که کشته شدن علوشی «تنها به جنگ ما علیه دولت اسد و گروه دولت اسلامی دامن خواهد زد».

در بیانیه‌ این گروه آمده است: «ما به راه خود ادامه خواهیم داد و مسیر خود را تغییر نخواهیم داد».

جیش الاسلام از جمله گروه‌های اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت سوریه است که در نشست مخالفان دولت سوریه که در ماه جاری در ریاض برگزار شد، شرکت داشت.

قرار بود که موارد توافق شده در این اجلاس، در نشست ژانویه ۲۰۱۶ در ژنو که با حضور نماینده دولت سوریه برای برقراری صلح برگزار خواهد شد، مطرح شود. دولت بشار اسد با اعلام آن که جیش الاسلام گروهی تروریستی است گفته است که در صورت حضور نماینده این گروه در نشست ژنو شرکت نخواهد کرد.

گفته می‌شود که جیش الاسلام از سوی عربستان سعودی و ترکیه حمایت می‌شود. این گروه اسلام‌گرا، داعش را گروهی تکفیری می‌داند و در دو جبهه در حال نبرد است. این گروه کنترل بخشی از دوما و حومه شرقی دمشق را در دست دارد.

دیگر گروه‌های مخالف دولت سوریه، جیش الاسلام را متهم می‌کنند که در دسامبر ۲۰۱۳ چهار تن از فعالان سیاسی سوریه را ربوده است. علوش این اتهام را رد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ALI

    بله نسیم خانم. از ریخت این چاقوش و رفقاش پیداست که چقدر میانه رو هستند. 

  • حقیقتگو

    بله جنگ باید ادامه یابد و ثروت فروش نفت کشورها باید به جیب امپریالیست ها اسلحه ساز ریخته شود. آیا داعشی ها ربات هایی از کرات آسمانی دیگری هستند. مامی این کشتارها و جنگ های از پیش طراحی شده امپریالیست ها فقط و فقط یک هدف غیر قابل انکار را پیش میبرد که نفت و معادن خاورمیانه در گروی اسلحه سازهای امپریالیست ها خواهد بود. اگر امپریالیست ها مردم بدبخت خاورمیانه را بعنوان انسان همانند مردمانشان می دانستند برای جنگ زدایی در خاورمیانه و پایان دادن به فاجعه خون آلود در خاورمیانه حداکثر یکی دو هفته وقت لازم داشتند. جنگ خاورمیانه تا دربدری کامل مردمان بیگناهش و تا تاسیس اسراییل بزرگ و شبه مستعمره روس ها ادامه پیدا خواهد کرد.

  • naseem

    پوتین فرماندهان اپوزیسیون میانه‌روی سوریه را می‌کشد و اسد خروج امن داعش را تضمین می‌کند!