ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«خانه دختر» توقیف شد

به دستور وزیر ارشاد اسلامی فیلم «خانه دختر» ساخته شهرام شاه‌حسینی به دلیل پرداختن به موضوع تجاوز جنسی در خانواده ایرانی از اکران بازماند.

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی شنبه، ۵ دی دستور توقیف فیلم «خانه دختر» ساخته شهرام شاه‌حسینی را صادر کرد. در این فیلم نماهایی وجود دارد که بر تجاوز جنسی در خانواده ایرانی دلالت می‌کند.

باران کوثری و پگاه آهنگرانی در فیلم «خانه دختر»

علی جنتی درباره توقیف این فیلم گفته است: «با توجه به اصلاحاتی که داده بودند در آخرین مرحله فیلم را دوباره دیدم اما اصلاحات انجام نشده بود؛ به همین خاطر ما به عقیده گذشته خود پا برجا هستیم و نمی‌توانیم به راحتی اجازه اکران این فیلم را بدهیم.»

محمد شایسته، تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» اما به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که دست‌اندرکاران این فیلم در چهار نوبت اصلاحیه‌های مورد نظر ارشاد اسلامی را انجام داده‌اند.

او وعده داده که در طی ۱۰ روز آینده در یک نشست خبری توضیحات بیشتری درباره توقیف این فیلم بدهد.

پرویز شهبازی فیلم‌نامه «خانه دختر» را نوشته و حامد بهداد، نسیم ادبی، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، بهناز جعفری، باران کوثری، محمدرضا هدایتی، بابک کریمی، رعنا آزادی و نادر فلاح در این فیلم بازی می‌کنند.

در این فیلم پدر دختری به نام «بهار» در کودکی به او تجاوز کرده و حالا که بهار قصد دارد با مردی ازدواج کند، به دلیل سوءظن نامزدش می‌بایست تست بکارت بدهد. او از این واهمه دارد که حقایق افشا شود.

فیلم «خانه دختر» اولین بار بهمن ۱۳۹۳ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و واکنش‌هایی را برانگیخت، اما منتقدان به دلیل پرهیز از «قبح‌شکنی در جامعه نجیب ایران» به این موضوع چندان دامن نزدند.

پیش‌پرده فیلم توقیف‌شده «خانه دختر»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.