ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار ۲۰۵ نماینده به دولت در باره تداوم رکود اقتصادی

تداوم رکود اقتصادی در ایران نمایندگان مجلس را بر آن داشته که در نامه‌ای از دولت بخواهند برای خروج از رکود اقدام کند و مانع واردات بی‌رویه کالا شود.

به‌رغم تاکید چند باره مقام‌های دولتی مبنی بر خروج از رکود، ۲۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس دولت، خواستار تلاش مضاعف دولت برای خروج از رکود عمیق و بی‌سابقه شدند.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، ۲۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای که روز یک‌شنبه ۶ دی، نسبت به تداوم رکود اقتصادی در ایران هشدار دادند و خواستار حل مشکل رکود و اشتغال در کشور شدند. سخنگوی دولت سال گذشته اعلام کرده بود که از رکود اقتصادی خارج شده‌ایم.

متن این نامه تا به این لحظه منتشر نشده است، اما رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که نمایندگان از دولت خواستند از واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، جلوگیری کند. پیش از این برخی از رسانه‌های داخلی ایران نسبت به افزایش واردات کالا از چین خبر داده بودند.

چهار وزیر دولت در نیمه نخست امسال در نامه‌ای به حسن روحانی نسبت به تداوم رکود شدید اقتصادی هشدار داده بودند. همچنین گزارش‌های رسمی از وضعیت اقتصادی ایران که در تابستان امسال منتشر شد، نشان داد که رشد اقتصادی دوباره منفی شده است.

یک موسسه دولتی، رکود در بخش مسکن و خودروسازی را از دلایل عمده تداوم رکود اقتصادی در ایران عنوان کرده است. دولت به منظور خروج از رکود، در دو سال گذشته سیاست تحریک تقاضا را در پیش گرفته است. افزایش تسهیلات خرید مسکن، کالا و خودرو از جمله برنامه‌های اجرایی دولت برای مقابله با رکود اقتصادی بوده است.

براساس گزارشی که هفته‌نامه نماینده به نقل از گزارش گمرک جمهوری اسلامی منتشر کرد، حجم واردات کالا از چین در دو سال نخست دولت روحانی به ۱۱ میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار افزایش یافته است. براساس گزارش گمرک، میانگین واردات ایران در دولت یازدهم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

مقام‌های دولتی کاهش قیمت نفت را یکی از عوامل اصلی رکود اقتصادی عنوان کرده و وعده کرده‌اند که پس از رفع عملی تحریم‌ها، رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت. حسن روحانی چندی پیش گفته بود که رشد اقتصادی سال آینده پنج درصد خواهد بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    نسخه هایی که صرفا بدنبال نجات موقت کارخانه جات دولت مانند خودروسازن و سود اوری برای پولهای انباشته شده بانکها و بدهکار کردن مردم باشد راه به جایی نخواهد برد.و جالبتر ان که سازمان مالیاتی همچنان تاکید بر بالا بردن مالیات ها دارد.بنده قطعا در سال اینده با 20سال سابقه کار تولیدی خواهم بست و عطای ان را به لقایش خواهم بخشد.