ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق: رمادی آزاد شد

ارتش و دولت عراق می‌گویند به‌رغم برخی درگیری‌های پراکنده در نقاطی از رمادی، این شهر پس از یک هفته نبرد سرانجام از دست نیروهای داعش آزاد شده است.

ارتش عراق از یک موفقیت جدید در مبارزه با «دولت اسلامی» (داعش) خبر داد. به‌گفته منابع نظامی عراق شهر رمادی سرانجام پس از روزها نبرد از دست نیروهای داعش آزاد شد. رمادی پس از تکریت، بیجی و سنجار آزاد شده است.

صباح نعمان، سخنگوی نیروهای عراقی امروز دوشنبه ۲۸ دسامبر / ۷ دی اعلام کرد که ساختمان‌های دولت محلی در رمادی به‌طور کامل به دست نیروهای دولت عراق افتاده است.

او گفت: «نیروهای امنیتی مجتمع اداری را کاملاً در کنترل خود گرفتند و تمام مواد منفجره را خنثی کردند.»

به‌گفته صباح نعمان، جنگجویان داعش از مدتی پیش از این منطقه عقب نشسته بودند و به همین دلیل نیروهای دولتی با مقاومتی روبه‌رو نشدند.

حمله ارتش عراق به رمادی از یک هفته پیش آغاز شد و در روزهای اخیر هر بار از عملیات نهایی برای بازپس‌گیری این شهر خبر می‌رسید.

سلیم جبیری، رئیس پارلمان عراق نیز ابراز خوشحالی از «آزادی رمادی از دست تروریست‌ها»، به سربازان عراقی تبریک گفت.

با این حال همچنان در برخی از مناطق رمادی درگیری‌های پراکنده‌ ادامه دارد.

صباح نعمان گفت: «جنگجویان داعش تلاش کردند تا مانع از پیش‌روی ما شوند اما ما از حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و نیروی هوایی عراق برخوردار بودیم. ما توانستیم بسیاری از وسیله‌های نقلیه نظامی آن‌ها را متلاشی کنیم. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد رمادی را آزاد کرده‌ایم.»

نیروهای عراق موفق شدند مواد منفجره کارگذاری‌شده در اطراف مجموعه ساختمان‌های دولتی را پاکسازی کنند.

احمد شمخی، افسر واحدهای ضدتروریست عراق گفت این یک جنگ عادی نیست، خانه به خانه نبرد به پیش می‌رود و نیروهای داعش در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه مواد منفجره جاسازی می‌کنند.

به‌گفته یک کارمند فرمانداری رمادی، ساکنان مناطق مختلف شهر به نیروهای عراقی خبر می‌دادند که داعشی‌ها گریخته‌اند. آن‌ها از نیروهای عراقی می‌خواستند که با ارسال نظامیان، امنیت آن‌ها را تأمین کنند.

داعش در ماه مه سال جاری میلادی رمادی، مرکز استان انبار را تصرف کرد. بازپس‌گیری رمادی شکست سنگینی برای داعش به‌شمار می‌رود.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، هفته گذشته اعلام کرد که آماده‌سازی برای بیرون‌راندن نیروهای داعش از موصل، دومین شهر بزرگ عراق، با سرعت در حال اجراست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ALI

    بله نادر خان.به نظر شما اگر در دستهای اراذل اسلام کرا میماند خوب بود؟ من پستهای دیگر شما را هم دیدم برخی با اسم متفاوت. ***

  • nader

    یک شهر دیگر کلنگی  شد!؟